Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komunikace rodič dítě ovlivňuje budoucí kognitivní styl a self-efficacy dítěte

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F07%3A00001309" target="_blank" >RIV/00216208:11210/07:00001309 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parent-child communication involving the fututre cognitive style and self-efficacy beliefs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The family is the first source of efficacy information for children. Parents, who are responsive to their child's communication create the opportunity for efficacious actions and offer a variety of mastery experiences. Experiences of success contribute to the build-up of a sense of personal efficacy. In this complex process parent-child communication plays an important role. Our research has indicated the major importance of the way how parents 'comment' on the success or failure of the child, especially in preschool age. It is important for the child's development that the verbalized assessment of the child is, in case of success, on a general and personal level, and in case of failure, on a specific an problem-oriented level.

  • Název v anglickém jazyce

    Parent-child communication involving the fututre cognitive style and self-efficacy beliefs

  • Popis výsledku anglicky

    The family is the first source of efficacy information for children. Parents, who are responsive to their child's communication create the opportunity for efficacious actions and offer a variety of mastery experiences. Experiences of success contribute to the build-up of a sense of personal efficacy. In this complex process parent-child communication plays an important role. Our research has indicated the major importance of the way how parents 'comment' on the success or failure of the child, especially in preschool age. It is important for the child's development that the verbalized assessment of the child is, in case of success, on a general and personal level, and in case of failure, on a specific an problem-oriented level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP116" target="_blank" >GP406/07/P116: Možnosti působení mateřské školy na vnímanou osobní účinnost předškolních dětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Communication and Information Sciences in the Knowledge Society, 19th International Conference on System Research, Informatics and Cybernetics

  • ISBN

    978-953-7210-04-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    33-36

  • Název nakladatele

    Faculty of Teacher Education of the University of Zagreb

  • Místo vydání

    Zagreb, Chorvatsko

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku