Komunikace rodič dítě ovlivňuje budoucí kognitivní styl a self-efficacy dítěte
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F07%3A00001309" target="_blank" >RIV/00216208:11210/07:00001309 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parent-child communication involving the fututre cognitive style and self-efficacy beliefs
Popis výsledku v původním jazyce
The family is the first source of efficacy information for children. Parents, who are responsive to their child's communication create the opportunity for efficacious actions and offer a variety of mastery experiences. Experiences of success contribute to the build-up of a sense of personal efficacy. In this complex process parent-child communication plays an important role. Our research has indicated the major importance of the way how parents 'comment' on the success or failure of the child, especially in preschool age. It is important for the child's development that the verbalized assessment of the child is, in case of success, on a general and personal level, and in case of failure, on a specific an problem-oriented level.
Název v anglickém jazyce
Parent-child communication involving the fututre cognitive style and self-efficacy beliefs
Popis výsledku anglicky
The family is the first source of efficacy information for children. Parents, who are responsive to their child's communication create the opportunity for efficacious actions and offer a variety of mastery experiences. Experiences of success contribute to the build-up of a sense of personal efficacy. In this complex process parent-child communication plays an important role. Our research has indicated the major importance of the way how parents 'comment' on the success or failure of the child, especially in preschool age. It is important for the child's development that the verbalized assessment of the child is, in case of success, on a general and personal level, and in case of failure, on a specific an problem-oriented level.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP116" target="_blank" >GP406/07/P116: Možnosti působení mateřské školy na vnímanou osobní účinnost předškolních dětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Communication and Information Sciences in the Knowledge Society, 19th International Conference on System Research, Informatics and Cybernetics
ISBN
978-953-7210-04-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
33-36
Název nakladatele
Faculty of Teacher Education of the University of Zagreb
Místo vydání
Zagreb, Chorvatsko
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—