Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-efficacy development in mother-child interaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10099388" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10099388 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-efficacy development in mother-child interaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    During our research of self-efficacy development we analysed 60 video records of mother-child pairs, who had to build bricks. The children were in preschool age. In the analysis we focused on sources of self-efficacy. We were interested in interactions,which let the self-efficacy of the preschool children grow. The first source of selfefficacy is the mastery experience. Mothers support the child in reaching the mastery experience. Biggest differences are in the field of praising the child and behaviourin case of the child''s failure. It seems, that the constructive support in failure is especially important for the self-efficacy development. The constructive cognitive style face to face with a problem is build here. Another point is structuring of the problem so, that the child can reach the goal by own engagement.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-efficacy development in mother-child interaction

  • Popis výsledku anglicky

    During our research of self-efficacy development we analysed 60 video records of mother-child pairs, who had to build bricks. The children were in preschool age. In the analysis we focused on sources of self-efficacy. We were interested in interactions,which let the self-efficacy of the preschool children grow. The first source of selfefficacy is the mastery experience. Mothers support the child in reaching the mastery experience. Biggest differences are in the field of praising the child and behaviourin case of the child''s failure. It seems, that the constructive support in failure is especially important for the self-efficacy development. The constructive cognitive style face to face with a problem is build here. Another point is structuring of the problem so, that the child can reach the goal by own engagement.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP116" target="_blank" >GP406/07/P116: Možnosti působení mateřské školy na vnímanou osobní účinnost předškolních dětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů