Možnosti a efekty podpory emocionálního a sociálního vývoje dětí předškolního věku.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10110423" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10110423 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti a efekty podpory emocionálního a sociálního vývoje dětí předškolního věku.
Popis výsledku v původním jazyce
Emocionální vývoj dítěte předškolního věku je spjat s jeho rozvíjejícími se sociálními aktivitami a příslušnými dovednostmi. Obecně lze uvést, že výsledkem socializace emocí v dětství je zejména: vědomí vlastního emočního stavu; rozpoznávání a porozuměníemocím jiných na základě situačních a výrazových klíčů, později pak empatie; užívání "emočního slovníku"; uvědomování si, že vnitřní stav nemusí odpovídat vnějšímu výrazu; dovednosti pro emoční self-efficacy. Rozvíjet prožívání dětí předškolního věku apodporovat jejich emocionální a sociální vývoj a rozvoj zahrnuje stimulaci, podporu, záměrné vytváření podmínek a podnětů rozvíjejících prožitky dítěte a regulaci (kultivaci) citových projevů a různých způsobů reagování a osvojování přiměřených projevů emocí.
Název v anglickém jazyce
Support options and effects of emotional and social development of preschool children
Popis výsledku anglicky
Emotional development of preschool children is associated with the evolving social activities and relevant skills. Overall, the result of emotion socialization in childhood, in particular: his own emotional state of consciousness, recognizing and understanding emotions of others based on situational and expressive keys, later empathy for the emotional states of others use "emotional vocabulary", skills for emotional self-efficacy. To develop experience of preschool children and support their emotional and social development includes the development and stimulation, support the deliberate creation of conditions and experiences of the child developing incentives and regulation (cultivation) emotional expressions and different ways of responding and acquisition of appropriate expressions of emotion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociální procesy a osobnost. Člověk na cestě životem: Křižovatky a mosty...
ISBN
978-80-263-0029-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
84-90
Název nakladatele
Tribun EU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Kroměříž
Datum konání akce
14. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—