Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových aktivit

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875274" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875274 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových aktivit

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Člověk jako společenská bytost vstupuje do rozličných sociálních interakcí. Současná společnost, založená na komunikaci, vyžaduje rozvinutou schopnost volit takové způsoby a strategie chování, které jsou společensky úspěšné, tedy jsou v souladu se společenskými normami a zvyklostmi a vedou k dosažení cíle, se kterým jedinec do interakce s druhými vstupuje. Je zřejmé, že přirozený rozvoj sociálních dovedností, těžící pouze z běžných sociálních situací, již není dostačující a musí být podpořen cíleným, systematickým rozvojem. Pro cílený rozvoj sociálních dovedností dětí se jeví období předškolního věku, ve kterém dítě vstupuje do širšího sociálního prostředí a je otevřené novým zkušenostem. Publikace předkládá vybraná témata z oblasti rozvíjení sociálních dovedností dětí předškolního věku. Poskytuje pohled na člověka jako sociální bytost zasazenou do sociálního prostředí tvořeného sítí vztahů. V další části se autoři zaměřují na mateřskou školu jako specifické sociální prostředí. Podávají sociálněpsychologickou charakteristiku instituce a blíže specifikují proces sociálního učení, který je (nejen) v mateřské škole základním prostředkem rozvoje sociálních dovedností. V další kapitole se pokoušejí vymezit základní terminologii z oblasti sociálních dovedností, schopností a kompetencí. Čtvrtá kapitola čtenáře uvádí do vztahu pohybových her dětí a jejich využití k rozvoji sociálních dovedností. V závěru autoři předkládají výsledky studie zaměřené na možnosti rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových her. Publikace vyšla v rámci projektu IGA řešeného na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně s názvem Podpora budování sociálních vztahů v dětském kolektivu prostřednictvím pohybových aktivit (IGA/FHS/2015/010).

  • Název v anglickém jazyce

    Developing the social skills of children through physical activities

  • Popis výsledku anglicky

    Human as a social being enters into various social interactions. Contemporary society is based on communication, requires developed the ability to choose such methods and strategies of behavior that are socially successful, that are consistent with societal norms and practices and lead to the achievement of the objectives with which the individual interacts with others enter. It is clear that the natural development of social skills, drawing only from normal social situations, is not sufficient and must be supported by targeted, systematic development. For the targeted development of social skills of children appears to preschool age at which a child enters a wider social environment, and is open to new experiences. The publication presents selected topics from the field of developing social skills of preschool children. It provides a view of man as a social being embedded in a social environment consisting of networks of relationships. In the next section the authors focus on kindergarten as a specific social environment. Serve social psychological characteristics of institutions and further specify the process of social learning, which is (not only) in kindergarten essential means of developing social skills. The next chapter will attempt to define the basic terminology of social skills, abilities and competencies. The fourth chapter presents the reader to relate physical games for children and using them to develop social skills. In conclusion, the authors present the results of studies on the possibilities of developing the social skills of children through physical games. Published in the project IGA solved at Tomas Bata University in Zlin on Promoting the building of social relationships among other children through physical activities (IGA / FHS / 2015/010).

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7454-629-7

  • Počet stran knihy

    116

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy