Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment and Evaluation of Knowledge Transfer via Mapping Personal Learning Environment White-Spaces

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F10%3A10071661" target="_blank" >RIV/00216208:11210/10:10071661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment and Evaluation of Knowledge Transfer via Mapping Personal Learning Environment White-Spaces

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Virtual Learning Environments are online available software platforms designed to support teaching and learning. In such an environment where supervisors can set each step of learning process and afterwards have an access to students log of actual activities VLEs cause the lack of confidence in a controlled environment. Data from logs are therefore incomplete and limited to actions that meet requirements of the course. In contrary, MUVEs in general do not provide special access to data logs of other users. To be able to assess and evaluate a knowledge transfer in MUVEs where we have no role of supervisor, gathering publicly available data from one source is not enough. Therefore we need to change our perspective from "single software environment based"to mapping behaviour of a user inside of his/her own Personal Learning Environment. We need to find and further investigate a "white spaces" in PLE to be able to decrypt behaviour and learning strategies inside the particular VLE or MUVE

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment and Evaluation of Knowledge Transfer via Mapping Personal Learning Environment White-Spaces

  • Popis výsledku anglicky

    Virtual Learning Environments are online available software platforms designed to support teaching and learning. In such an environment where supervisors can set each step of learning process and afterwards have an access to students log of actual activities VLEs cause the lack of confidence in a controlled environment. Data from logs are therefore incomplete and limited to actions that meet requirements of the course. In contrary, MUVEs in general do not provide special access to data logs of other users. To be able to assess and evaluate a knowledge transfer in MUVEs where we have no role of supervisor, gathering publicly available data from one source is not enough. Therefore we need to change our perspective from "single software environment based"to mapping behaviour of a user inside of his/her own Personal Learning Environment. We need to find and further investigate a "white spaces" in PLE to be able to decrypt behaviour and learning strategies inside the particular VLE or MUVE

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků 6. mezinárodní konference DisCo 2010

  • ISBN

    978-80-7043-911-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    23. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku