Assessment and Evaluation of Knowledge Transfer via Mapping Personal Learning Environment White-Spaces
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F10%3A10071661" target="_blank" >RIV/00216208:11210/10:10071661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment and Evaluation of Knowledge Transfer via Mapping Personal Learning Environment White-Spaces
Popis výsledku v původním jazyce
Virtual Learning Environments are online available software platforms designed to support teaching and learning. In such an environment where supervisors can set each step of learning process and afterwards have an access to students log of actual activities VLEs cause the lack of confidence in a controlled environment. Data from logs are therefore incomplete and limited to actions that meet requirements of the course. In contrary, MUVEs in general do not provide special access to data logs of other users. To be able to assess and evaluate a knowledge transfer in MUVEs where we have no role of supervisor, gathering publicly available data from one source is not enough. Therefore we need to change our perspective from "single software environment based"to mapping behaviour of a user inside of his/her own Personal Learning Environment. We need to find and further investigate a "white spaces" in PLE to be able to decrypt behaviour and learning strategies inside the particular VLE or MUVE
Název v anglickém jazyce
Assessment and Evaluation of Knowledge Transfer via Mapping Personal Learning Environment White-Spaces
Popis výsledku anglicky
Virtual Learning Environments are online available software platforms designed to support teaching and learning. In such an environment where supervisors can set each step of learning process and afterwards have an access to students log of actual activities VLEs cause the lack of confidence in a controlled environment. Data from logs are therefore incomplete and limited to actions that meet requirements of the course. In contrary, MUVEs in general do not provide special access to data logs of other users. To be able to assess and evaluate a knowledge transfer in MUVEs where we have no role of supervisor, gathering publicly available data from one source is not enough. Therefore we need to change our perspective from "single software environment based"to mapping behaviour of a user inside of his/her own Personal Learning Environment. We need to find and further investigate a "white spaces" in PLE to be able to decrypt behaviour and learning strategies inside the particular VLE or MUVE
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků 6. mezinárodní konference DisCo 2010
ISBN
978-80-7043-911-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
23. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—