Edukační působení učitele očima žáků základních a středních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F10%3A10077314" target="_blank" >RIV/00216208:11210/10:10077314 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukační působení učitele očima žáků základních a středních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje problematice edukačních procesů a vztahů ve školním prostředí mezi učiteli a žáky. Vedle vývojových charakteristik jsou to zejména významné dospělé osoby (rodiče a učitelé), kteří hrají podstatnou roli v sociálním a edukačním světě dětí a dospívajících. Jednoduchý model základních charakteristik interakce dospělých a dětí sloužil jako východisko pro poznávání edukačního působení učitelů prostřednictvím dotazování žáků. Vybrané výsledky výzkumu mezi žáky a učiteli jsou inspirací pro rozvíjení efektivní interakce učitelů a žáků při vyučování. Nepřekvapuje, že žáci pozitivně oceňují kladný emoční vztah a zároveň vyšší míru požadavků kladených ze strany učitele.
Název v anglickém jazyce
Educational styles of teachers in primary and secondary school pupils and its reflection
Popis výsledku anglicky
The paper deals with issues of educational processes and relationships in school between teachers and pupils. In addition to the developmental characteristics are especially important adults (parents and teachers), who play a vital role in social and educational world of children and adolescents. A simple model of the basic characteristics of the interactions of adults and children served as the basis for exploring the educational activities of teachers by interviewing students. Selected results of research among students and teachers are the inspiration for the development of effective interaction of teachers and pupils in the classroom. Not surprisingly, the students positively valued positive emotional relationship and also higher level of requirements from the teacher.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů