Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Edukační působení učitele očima žáků základních a středních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F10%3A10077314" target="_blank" >RIV/00216208:11210/10:10077314 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Edukační působení učitele očima žáků základních a středních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje problematice edukačních procesů a vztahů ve školním prostředí mezi učiteli a žáky. Vedle vývojových charakteristik jsou to zejména významné dospělé osoby (rodiče a učitelé), kteří hrají podstatnou roli v sociálním a edukačním světě dětí a dospívajících. Jednoduchý model základních charakteristik interakce dospělých a dětí sloužil jako východisko pro poznávání edukačního působení učitelů prostřednictvím dotazování žáků. Vybrané výsledky výzkumu mezi žáky a učiteli jsou inspirací pro rozvíjení efektivní interakce učitelů a žáků při vyučování. Nepřekvapuje, že žáci pozitivně oceňují kladný emoční vztah a zároveň vyšší míru požadavků kladených ze strany učitele.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational styles of teachers in primary and secondary school pupils and its reflection

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with issues of educational processes and relationships in school between teachers and pupils. In addition to the developmental characteristics are especially important adults (parents and teachers), who play a vital role in social and educational world of children and adolescents. A simple model of the basic characteristics of the interactions of adults and children served as the basis for exploring the educational activities of teachers by interviewing students. Selected results of research among students and teachers are the inspiration for the development of effective interaction of teachers and pupils in the classroom. Not surprisingly, the students positively valued positive emotional relationship and also higher level of requirements from the teacher.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů