Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělanostní nerovnosti a vzdělávací politika ve světě a v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10101079" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10101079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělanostní nerovnosti a vzdělávací politika ve světě a v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá problematikou nerovností z hlediska vzdělávací politiky. První část obsahuje souhrnnou informaci o tom, jak k problému nerovností přistupují tvůrci vzdělávacích politik ve vyspělých zemích. Vysvětluje, jaké aspekty vzdělávacích systémůjsou vzhledem k eliminaci nerovností považovány za klíčové. Druhá část kapitoly prezentuje vybrané ukazatele charakterizující nerovnosti v systému základního vzdělávání v ČR a zabývá se otázkou, jak je problematika nerovností pojímána českou vzdělávacípolitikou a českou společností.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational inequalities and educational policy in the world and in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with educational inequalities from the perspective of educational policy. First part of the chapter summarizes the approaches of policy makers in developed countries towards educational inequalities and explains which aspects of education systems are regarded as most important. The second part presents selected indicators describing inequalities in the system of compulsory education and seeks an answer to the question how is the issue perceived by Czech society and Czech policy makers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0258" target="_blank" >GA406/08/0258: Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání

  • ISBN

    978-80-246-1911-8

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    55-76

  • Počet stran knihy

    348

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly