Vzdělanostní nerovnosti a vzdělávací politika ve světě a v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10101079" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10101079 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělanostní nerovnosti a vzdělávací politika ve světě a v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá problematikou nerovností z hlediska vzdělávací politiky. První část obsahuje souhrnnou informaci o tom, jak k problému nerovností přistupují tvůrci vzdělávacích politik ve vyspělých zemích. Vysvětluje, jaké aspekty vzdělávacích systémůjsou vzhledem k eliminaci nerovností považovány za klíčové. Druhá část kapitoly prezentuje vybrané ukazatele charakterizující nerovnosti v systému základního vzdělávání v ČR a zabývá se otázkou, jak je problematika nerovností pojímána českou vzdělávacípolitikou a českou společností.
Název v anglickém jazyce
Educational inequalities and educational policy in the world and in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with educational inequalities from the perspective of educational policy. First part of the chapter summarizes the approaches of policy makers in developed countries towards educational inequalities and explains which aspects of education systems are regarded as most important. The second part presents selected indicators describing inequalities in the system of compulsory education and seeks an answer to the question how is the issue perceived by Czech society and Czech policy makers.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0258" target="_blank" >GA406/08/0258: Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání
ISBN
978-80-246-1911-8
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
55-76
Počet stran knihy
348
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—