The Czech Republic: 25 Years of Educational Tranformation and Growing Inequalities 1989-2014
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319502" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319502 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Czech Republic: 25 Years of Educational Tranformation and Growing Inequalities 1989-2014
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter offers a brief and analytic overview of educational policy development since the demise of the communist regime in November 1989 in the Czech Republic. It argues that developments, especially those taking place in the early phase of the transformation process, have led to many structural changes and the introduction of early selection in the school system; new educational policy granted relatively high autonomy to schools and encourageda decentralization of public policy and education system. All these changes have resulted in growing inequalities and differentiation of the education system. This chapter is therefore structured into two main parts. The first part describes the process of transformation in the last twenty-five years, structured into four phases, whilst the second part documents the level of educational inequalities in the Czech education system.
Název v anglickém jazyce
The Czech Republic: 25 Years of Educational Tranformation and Growing Inequalities 1989-2014
Popis výsledku anglicky
This chapter offers a brief and analytic overview of educational policy development since the demise of the communist regime in November 1989 in the Czech Republic. It argues that developments, especially those taking place in the early phase of the transformation process, have led to many structural changes and the introduction of early selection in the school system; new educational policy granted relatively high autonomy to schools and encourageda decentralization of public policy and education system. All these changes have resulted in growing inequalities and differentiation of the education system. This chapter is therefore structured into two main parts. The first part describes the process of transformation in the last twenty-five years, structured into four phases, whilst the second part documents the level of educational inequalities in the Czech education system.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Education in the European Union: post-2003 member states
ISBN
978-1-4725-2331-0
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
75-92
Počet stran knihy
273
Název nakladatele
Bloomsbury Academic
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—