Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Czech Republic: 25 Years of Educational Tranformation and Growing Inequalities 1989-2014

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10319502" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10319502 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Czech Republic: 25 Years of Educational Tranformation and Growing Inequalities 1989-2014

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter offers a brief and analytic overview of educational policy development since the demise of the communist regime in November 1989 in the Czech Republic. It argues that developments, especially those taking place in the early phase of the transformation process, have led to many structural changes and the introduction of early selection in the school system; new educational policy granted relatively high autonomy to schools and encourageda decentralization of public policy and education system. All these changes have resulted in growing inequalities and differentiation of the education system. This chapter is therefore structured into two main parts. The first part describes the process of transformation in the last twenty-five years, structured into four phases, whilst the second part documents the level of educational inequalities in the Czech education system.

  • Název v anglickém jazyce

    The Czech Republic: 25 Years of Educational Tranformation and Growing Inequalities 1989-2014

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter offers a brief and analytic overview of educational policy development since the demise of the communist regime in November 1989 in the Czech Republic. It argues that developments, especially those taking place in the early phase of the transformation process, have led to many structural changes and the introduction of early selection in the school system; new educational policy granted relatively high autonomy to schools and encourageda decentralization of public policy and education system. All these changes have resulted in growing inequalities and differentiation of the education system. This chapter is therefore structured into two main parts. The first part describes the process of transformation in the last twenty-five years, structured into four phases, whilst the second part documents the level of educational inequalities in the Czech education system.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Education in the European Union: post-2003 member states

  • ISBN

    978-1-4725-2331-0

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    75-92

  • Počet stran knihy

    273

  • Název nakladatele

    Bloomsbury Academic

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly