Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Petr Matějů, Jana Straková, Arnošt Veselý (eds.): Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F11%3A00365987" target="_blank" >RIV/68378025:_____/11:00365987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Petr Matějů, Jana Straková, Arnošt Veselý (eds.): Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recenzovaná kniha se skládá ze tří částí. V první, teoretické části jsou představeny hlavní koncepty a východiska. Následujících třináct empirických kapitol tvoří valnou většinu knihy. Analýzy především dat z národních i mezinárodních kvantitativních šetření pokrývají všechny úrovně vzdělávacího systému a různé prvky vzdělanostních nerovností (přechody mezi stupni, romští žáci, elitní školy, další vzdělávání, financování vysokých škol). Závěrečné texty diskutují význam postojů jednotlivých aktérů pro formulaci doporučení, shrnují hlavní poznatky a navrhují změny s cílem zmenšit vzdělanostní nerovnosti v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    Petr Matějů, Jana Straková, Arnošt Veselý (eds.): Inequalities in education. From measurement to solutions

  • Popis výsledku anglicky

    A reviewed book ?Educational Inequalities: From Measurement to Action comprises three main parts. In the first section, theoretical overview and main concepts are presented. The following thirteen empirical chapters constitute vast majority of the publication. Mostly quantitative (inter)national surveys are analysed covering all levels of educational system and many different aspects of educational inequalities (transitions, Roma students, elite schools, lifelong learning, higher education funding). Inthe final two chapters the editors discuss the crucial relevance of actors´ attitudes for formulating adequate policy recommendation, then summarize key findings and suggest changes to lessen educational inequalities in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů