Petr Matějů, Jana Straková, Arnošt Veselý (eds.): Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F11%3A00365987" target="_blank" >RIV/68378025:_____/11:00365987 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Petr Matějů, Jana Straková, Arnošt Veselý (eds.): Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení
Popis výsledku v původním jazyce
Recenzovaná kniha se skládá ze tří částí. V první, teoretické části jsou představeny hlavní koncepty a východiska. Následujících třináct empirických kapitol tvoří valnou většinu knihy. Analýzy především dat z národních i mezinárodních kvantitativních šetření pokrývají všechny úrovně vzdělávacího systému a různé prvky vzdělanostních nerovností (přechody mezi stupni, romští žáci, elitní školy, další vzdělávání, financování vysokých škol). Závěrečné texty diskutují význam postojů jednotlivých aktérů pro formulaci doporučení, shrnují hlavní poznatky a navrhují změny s cílem zmenšit vzdělanostní nerovnosti v České republice.
Název v anglickém jazyce
Petr Matějů, Jana Straková, Arnošt Veselý (eds.): Inequalities in education. From measurement to solutions
Popis výsledku anglicky
A reviewed book ?Educational Inequalities: From Measurement to Action comprises three main parts. In the first section, theoretical overview and main concepts are presented. The following thirteen empirical chapters constitute vast majority of the publication. Mostly quantitative (inter)national surveys are analysed covering all levels of educational system and many different aspects of educational inequalities (transitions, Roma students, elite schools, lifelong learning, higher education funding). Inthe final two chapters the editors discuss the crucial relevance of actors´ attitudes for formulating adequate policy recommendation, then summarize key findings and suggest changes to lessen educational inequalities in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů