Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USING OF THE VIDEO INTERACTION GUIDANCE IN THE PREPARATION OF STUDENT TEACHERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10104980" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10104980 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USING OF THE VIDEO INTERACTION GUIDANCE IN THE PREPARATION OF STUDENT TEACHERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with using of the video interaction guidance (VIG) in the education of the teachers to support their professional development - above all in the area of social skills. The VIG is primarily focused on communication. Nevertheless, with the increase of the amount of teachers-students successful interactions, the efficiency of the whole teaching process grows. A quantitative research and an illustrative case-study are presented. Results of the research suggest that the positive video feedback provides a valuable opportunity for personal, professional and social development for both teachers and pupils across the range of contexts. These investigations have shown that the VIG improves the communication skills and self-esteem of student teachers, therefore enhances effective learning and teaching and minimises negative contact, e.g. misunderstanding, inattention or conflict. The student teachers have started fully enjoy the teaching, being energized by it.

  • Název v anglickém jazyce

    USING OF THE VIDEO INTERACTION GUIDANCE IN THE PREPARATION OF STUDENT TEACHERS

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with using of the video interaction guidance (VIG) in the education of the teachers to support their professional development - above all in the area of social skills. The VIG is primarily focused on communication. Nevertheless, with the increase of the amount of teachers-students successful interactions, the efficiency of the whole teaching process grows. A quantitative research and an illustrative case-study are presented. Results of the research suggest that the positive video feedback provides a valuable opportunity for personal, professional and social development for both teachers and pupils across the range of contexts. These investigations have shown that the VIG improves the communication skills and self-esteem of student teachers, therefore enhances effective learning and teaching and minimises negative contact, e.g. misunderstanding, inattention or conflict. The student teachers have started fully enjoy the teaching, being energized by it.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education: Book of Proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2183-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    268-274

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    9. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku