Implementace VTI do pregraduální přípravy učitelů psychologie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10330899" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10330899 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/wpsy/doc/sbornik_tp_2015.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wpsy/doc/sbornik_tp_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Implementace VTI do pregraduální přípravy učitelů psychologie
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek stručně seznamuje s možnostmi užití metody videotrénink interakcí (VTI) pro podporu začínajících učitelů a pro rozvoj jejich profesních dovedností. Výsledky prezentovaného výzkumu naznačují, že pozitivní video zpětná vazba poskytuje značné možnosti pro osobnostní, profesní a sociální rozvoj jak učitelů, tak i žáků v širším kontextu. Tato zjištění ukazují, že tento přístup zlepšuje komunikační dovednosti a sebejistotu začínajících učitelů a tudíž posiluje i efektivní učení a vyučování a minimalizuje negativní kontakt, např. nedorozumění, nevěnování si pozornosti, konflikt. Začínající učitelé si začínají vyučování plně užívat a získávají energii a chuť pro tuto práci. Tento příspěvek vznikl v rámci Programu rozvoje vědních oblastí na Univerzitě Karlově č. P07 Psychosociální aspekty kvality života, podprogram Psychologické a sociální aspekty utváření životních drah, životní stylů a kvality života - determinanty a perspektivy.
Název v anglickém jazyce
VIG implementation into undergraduate study of Teaching Psychology
Popis výsledku anglicky
The aim of the present discourse is to give a brief outline of the possibilities of using video interaction guidance (VIG) to support teachers- novices and further their development of professional competencies. Results of presenting research suggest that the positive video feedback provide a valuable opportunity for personal, professional and social development for both teachers and pupils across a range of contexts. These investigations have shown that this approach improves the communication skills and self-esteem of teachers-novices, therefore enhancing effective learning and teaching and minimising negative contact, e.g. misunderstanding, inattention, conflict. The teachers-novices start fully to enjoy the teaching and it energizes them. This paper was created within the Development Programme fields of science at the Charles University no. P07 Psychosocial aspects of quality of life, the subprogramme Psychological and social aspects of shaping the life course, lifestyle and quality of life - determinants and prospects.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů