Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementace VTI do pregraduální přípravy učitelů psychologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10330899" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10330899 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/wpsy/doc/sbornik_tp_2015.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wpsy/doc/sbornik_tp_2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Implementace VTI do pregraduální přípravy učitelů psychologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek stručně seznamuje s možnostmi užití metody videotrénink interakcí (VTI) pro podporu začínajících učitelů a pro rozvoj jejich profesních dovedností. Výsledky prezentovaného výzkumu naznačují, že pozitivní video zpětná vazba poskytuje značné možnosti pro osobnostní, profesní a sociální rozvoj jak učitelů, tak i žáků v širším kontextu. Tato zjištění ukazují, že tento přístup zlepšuje komunikační dovednosti a sebejistotu začínajících učitelů a tudíž posiluje i efektivní učení a vyučování a minimalizuje negativní kontakt, např. nedorozumění, nevěnování si pozornosti, konflikt. Začínající učitelé si začínají vyučování plně užívat a získávají energii a chuť pro tuto práci. Tento příspěvek vznikl v rámci Programu rozvoje vědních oblastí na Univerzitě Karlově č. P07 Psychosociální aspekty kvality života, podprogram Psychologické a sociální aspekty utváření životních drah, životní stylů a kvality života - determinanty a perspektivy.

  • Název v anglickém jazyce

    VIG implementation into undergraduate study of Teaching Psychology

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the present discourse is to give a brief outline of the possibilities of using video interaction guidance (VIG) to support teachers- novices and further their development of professional competencies. Results of presenting research suggest that the positive video feedback provide a valuable opportunity for personal, professional and social development for both teachers and pupils across a range of contexts. These investigations have shown that this approach improves the communication skills and self-esteem of teachers-novices, therefore enhancing effective learning and teaching and minimising negative contact, e.g. misunderstanding, inattention, conflict. The teachers-novices start fully to enjoy the teaching and it energizes them. This paper was created within the Development Programme fields of science at the Charles University no. P07 Psychosocial aspects of quality of life, the subprogramme Psychological and social aspects of shaping the life course, lifestyle and quality of life - determinants and prospects.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů