Životní spokojenost začínajících učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00095373" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00095373 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://novinky.skolnipsychologie.cz" target="_blank" >http://novinky.skolnipsychologie.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Životní spokojenost začínajících učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek shrnuje výsledky výzkumné studie N=380 začínajících učitelů z šesti krajů ČR zaměřené na dílčí aspekty jejich profesní socializace (žáci, škola, kolegové, vedení, rodiče a kumunita a společenský kontext) a jejich životní spokojenost ve vztahu k rozhodnutí setrvat v profesi učitele (na stejné či jiné škole) či učitelskou profesi opustit. Výsledky jsou diskutovány v kontextu podpory začínajících učitelů školními psychology.
Název v anglickém jazyce
Novice teachers well being
Popis výsledku anglicky
The paper summarizes the results of a research study of N = 380 novice teachers from six regions of the Czech Republic focused on partial aspects of their professional socialization (pupils, school, colleagues, leadership, parents and community and social context) and their well being in relation to the decision to stay in the profession of teacher (at the same or another school) or leave the teaching profession. The results are discussed in the context of support for novice teachers by school psychologists.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-12956S" target="_blank" >GA15-12956S: Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů