Profesní socializace začínajících učitelů – zkušenosti s diagnostikou a evaluací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00101235" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00101235 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://konference.osu.cz/pdae/" target="_blank" >http://konference.osu.cz/pdae/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní socializace začínajících učitelů – zkušenosti s diagnostikou a evaluací
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je představení operacionalizace diagnostiky situace českých začínajících učitelů z hlediska jejich profesní socializace. Příspěvek pracuje s výsledky výzkumu zaměřeného na průběh profesní socializace začínajícími učiteli (N=380 z šesti krajů ČR) a porovnává různé možnosti dotazování a jejich využití pro celkové hodnocení dynamiky procesu profesní socializace. Srovnávány jsou možnosti dotazníkového šetření ve dvou modalitách (strukturovaný popis oblastí socializace a celkové emocionální hodnocení vstupu do profese a změn, které přináší) s výsledky semistrukturovaných rozhovorů (N=20). Zaměřili jsme se na možnosti využití výsledků pro formulaci statistického modelu i přidanou hodnotu, kterou v rámci smíšeného designu přinášejí rozhovorová data v kontextu rozhodnutí začínajících učitelů zůstat v profesi, nebo ji opustit.
Název v anglickém jazyce
Professional Socialization of Novice Teachers - Research Assessment and Evaluation Experience
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to introduce the operationalization of the assessment of the situation of Czech novice teachers from the perspective of their professional socialization. The paper deals with the results of the research focusing on the course of professional socialization of novice teachers (N = 380 from six regions of the Czech Republic) and compares different possibilities of interviewing and their use for overall evaluation of the dynamics of the process of professional socialization. The possibilities of questionnaire survey in two modalities (structured description of socialization domains and overall emotional evaluation of early professional phase) are compared with the results of semi-structured interviews (N = 20). We focused on the possibilities of using the results for the formulation of the statistical model as well as the added value, which in the mixed design brings interviewing data in the context of the decision of the novice teachers to stay in the profession or to leave it.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-12956S" target="_blank" >GA15-12956S: Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů