Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers Professional Induction in the Czech Republic and Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887788" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887788 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.12691/education-2-12-1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.12691/education-2-12-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12691/education-2-12-1" target="_blank" >10.12691/education-2-12-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers Professional Induction in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents partial results of research carried out among novice teachers and mentors with a special focus on teachers' professional induction in the Czech Republic and Slovakia. The aim of this research was to identify problematic areas novice teachers face, opportunities for novice support in the form of appointed mentors and, furthermore, the research has relevance also because of its impact on the higher education training of future teachers. Another aim of this Czech and Slovak research wasto find out the differences in the area of CPD of teachers between these two countries which used to form one common country before the year 1993 and, consequently, had a common history. In both countries mixed research has been carried out, using questionnaires and semi-structured interviews. In the Czech Republic 148 novice teachers and 67 mentors have been involved in the questionnaire research. In Slovakia it has been 132 novices and 127 mentors. The semi-structured interviews have r

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers Professional Induction in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results of research carried out among novice teachers and mentors with a special focus on teachers' professional induction in the Czech Republic and Slovakia. The aim of this research was to identify problematic areas novice teachers face, opportunities for novice support in the form of appointed mentors and, furthermore, the research has relevance also because of its impact on the higher education training of future teachers. Another aim of this Czech and Slovak research wasto find out the differences in the area of CPD of teachers between these two countries which used to form one common country before the year 1993 and, consequently, had a common history. In both countries mixed research has been carried out, using questionnaires and semi-structured interviews. In the Czech Republic 148 novice teachers and 67 mentors have been involved in the questionnaire research. In Slovakia it has been 132 novices and 127 mentors. The semi-structured interviews have r

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB14SK046" target="_blank" >7AMB14SK046: Osobnostní a profesionální potřeby začínajících učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American Journal of Educational Research

  • ISSN

    2327-6126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1131-1137

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus