Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transition of novice teachers into school teaching and their support by mentor teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889200" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889200 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/1822/36281" target="_blank" >http://hdl.handle.net/1822/36281</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transition of novice teachers into school teaching and their support by mentor teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the partial results of Czech and Slovak research in the field of mentoring novice teachers. The Slovak research was initiated by the Faculty of Arts, Constantine the Philosopher University in Nitra in 2012. Its main goal was to identify key competences of mentor teachers. Contact with the Faculty of Education, University of South Bohemia in Ceske Budejovice was established at the end of 2012. To identify the key competencies of mentors as accurately as possible it was also necessary to tackle problem areas novice teachers face. The paper presents questionnaire findings collected from 148 novice teachers and 67 mentor teachers in the Czech Republic and from 132 novices and 127 mentors in Slovakia. Furthermore, the researchers also carried out interviews (with 30 novices and 8 mentors in CR and with 17 novices and 26 mentors in SK). In both countries the research sample was represented by a mixed group of novices specialized in teaching different subjects at different

  • Název v anglickém jazyce

    Transition of novice teachers into school teaching and their support by mentor teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the partial results of Czech and Slovak research in the field of mentoring novice teachers. The Slovak research was initiated by the Faculty of Arts, Constantine the Philosopher University in Nitra in 2012. Its main goal was to identify key competences of mentor teachers. Contact with the Faculty of Education, University of South Bohemia in Ceske Budejovice was established at the end of 2012. To identify the key competencies of mentors as accurately as possible it was also necessary to tackle problem areas novice teachers face. The paper presents questionnaire findings collected from 148 novice teachers and 67 mentor teachers in the Czech Republic and from 132 novices and 127 mentors in Slovakia. Furthermore, the researchers also carried out interviews (with 30 novices and 8 mentors in CR and with 17 novices and 26 mentors in SK). In both countries the research sample was represented by a mixed group of novices specialized in teaching different subjects at different

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB14SK046" target="_blank" >7AMB14SK046: Osobnostní a profesionální potřeby začínajících učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ATEE ANNUAL CONFERENCE 2014: Transitions in teacher education and professional identities

  • ISBN

    9789081563987

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    411-420

  • Název nakladatele

    University of Minho

  • Místo vydání

    Braga

  • Místo konání akce

    University of Minho, Braga, Portugal

  • Datum konání akce

    25. 8. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku