Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifying novice teacher needs - the basis for novices' targeted support

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891313" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0772" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0772</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0772" target="_blank" >10.21125/iceri.2016.0772</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identifying novice teacher needs - the basis for novices' targeted support

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents partial results of three research surveys covering the needs of novice teachers which were carried out in the years 2012-2016. In two cases the presented data were collected within the international Czech and Slovak research: Key Competences of Mentors Necessary for Successful Mentoring of Novice Teachers (VEGA 1/0677/12) and Personal and Professional Needs of Novice Teachers (Mobility 7AMB14SK046, APVV CZ-SK-2013-0192). The third project, The Readiness of Students and Recent Graduates from Faculty of Education JU for Solving Educational Problems of Students (GAJU 154/2016/S) was supported by the Czech University of South Bohemia in České Budejovice (JU). The presented results are based on quantitative data collected in questionnaire surveys. The research sample consisted of primary and secondary school novice teachers with up to five years of teaching experience. In the Czech Republic the data were collected from 337 questionnaires for novice teachers and in Slovakia from 253 questionnaires. The paper provides a comprehensive view on what the novice teachers need, what problems they face and how university training prepared them for work at school. The findings are related to the formulation of the proposal for novice teachers' targeted support.

  • Název v anglickém jazyce

    Identifying novice teacher needs - the basis for novices' targeted support

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results of three research surveys covering the needs of novice teachers which were carried out in the years 2012-2016. In two cases the presented data were collected within the international Czech and Slovak research: Key Competences of Mentors Necessary for Successful Mentoring of Novice Teachers (VEGA 1/0677/12) and Personal and Professional Needs of Novice Teachers (Mobility 7AMB14SK046, APVV CZ-SK-2013-0192). The third project, The Readiness of Students and Recent Graduates from Faculty of Education JU for Solving Educational Problems of Students (GAJU 154/2016/S) was supported by the Czech University of South Bohemia in České Budejovice (JU). The presented results are based on quantitative data collected in questionnaire surveys. The research sample consisted of primary and secondary school novice teachers with up to five years of teaching experience. In the Czech Republic the data were collected from 337 questionnaires for novice teachers and in Slovakia from 253 questionnaires. The paper provides a comprehensive view on what the novice teachers need, what problems they face and how university training prepared them for work at school. The findings are related to the formulation of the proposal for novice teachers' targeted support.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB14SK046" target="_blank" >7AMB14SK046: Osobnostní a profesionální potřeby začínajících učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-5895-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "7731 ? 7738"

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Seville (Spain)

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku