Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preparedness of a novice teacher to deal with disciplinary problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895505" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preparedness of a novice teacher to deal with disciplinary problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to present novice teachers? perception of their readiness to deal with disciplinary problems. The paper is based on the institutional project Readiness of Students and Recent Graduates from Faculty of Education, South Bohemian University, for Solving Educational Problems of Students and the results of the Czech and Slovak project Personal and Professional Needs of Novice Teachers. The first project provided results of two quantitative questionnaire surveys. The purpose of the first survey was to ascertain how well novice teachers feel prepared to deal with disciplinary problems, while the second survey mapped their readiness to deal with such problems after a short period of working in school. The second project surveyed the needs of novice teachers, reflecting on their undergraduate training and readiness for the job. The results disclosed lack of their preparedness and rather intuitive approach to dealing with disciplinary problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Preparedness of a novice teacher to deal with disciplinary problems

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to present novice teachers? perception of their readiness to deal with disciplinary problems. The paper is based on the institutional project Readiness of Students and Recent Graduates from Faculty of Education, South Bohemian University, for Solving Educational Problems of Students and the results of the Czech and Slovak project Personal and Professional Needs of Novice Teachers. The first project provided results of two quantitative questionnaire surveys. The purpose of the first survey was to ascertain how well novice teachers feel prepared to deal with disciplinary problems, while the second survey mapped their readiness to deal with such problems after a short period of working in school. The second project surveyed the needs of novice teachers, reflecting on their undergraduate training and readiness for the job. The results disclosed lack of their preparedness and rather intuitive approach to dealing with disciplinary problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB14SK046" target="_blank" >7AMB14SK046: Osobnostní a profesionální potřeby začínajících učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    2336-744X

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    506-511

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600061