Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role of school in addressing disciplinary issues from the perspective of novice teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896357" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1827" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1827</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1827" target="_blank" >10.21125/edulearn.2017.1827</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Role of school in addressing disciplinary issues from the perspective of novice teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents partial results of the research project Readiness of students and fresh graduates from the Faculty of Education, University of South Bohemia in Ceske Budejovice, for solving educational problems of students (GAJU 154/2016/S). The presented findings are based on a mixed research conducted in the Czech Republic using a questionnaire survey and interviews. The research sample consists of primary school novice teachers (up to 5 years of teaching experience). Quantitative data were collected from 312 novice teachers and qualitative data are based on 10 interviews with novice teachers. The text gives an insight into the role of a school in addressing disciplinary issues, how novice teachers grasp them, who they address if they face the issue, when and what kind of help they need. Novice teachers do not feel sufficiently prepared in this area of their work and they look for solutions of disciplinary issues mostly intuitively. To ensure more complex view of the presentation on the role of a school in relation to discipline, the paper also uses findings from analyses of 30 school prevention programs.

  • Název v anglickém jazyce

    Role of school in addressing disciplinary issues from the perspective of novice teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results of the research project Readiness of students and fresh graduates from the Faculty of Education, University of South Bohemia in Ceske Budejovice, for solving educational problems of students (GAJU 154/2016/S). The presented findings are based on a mixed research conducted in the Czech Republic using a questionnaire survey and interviews. The research sample consists of primary school novice teachers (up to 5 years of teaching experience). Quantitative data were collected from 312 novice teachers and qualitative data are based on 10 interviews with novice teachers. The text gives an insight into the role of a school in addressing disciplinary issues, how novice teachers grasp them, who they address if they face the issue, when and what kind of help they need. Novice teachers do not feel sufficiently prepared in this area of their work and they look for solutions of disciplinary issues mostly intuitively. To ensure more complex view of the presentation on the role of a school in relation to discipline, the paper also uses findings from analyses of 30 school prevention programs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN17 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-3777-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    2340-1117

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    3810-3815

  • Název nakladatele

    IATED Academy, Plaza Legion Espa?ola, 11, 46010 Valencia, SPAIN

  • Místo vydání

    Valencia, Spain

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    3. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku