Strategie zvládání kázně u začínajících učitelů tělesné výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605823" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605823 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie zvládání kázně u začínajících učitelů tělesné výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Výzvy a problémy, se kterými se setkávají začínající učitele na začátku své profesní dráhy, jsou velmi početné. Šimoník (1995) tvrdí, že celkem 75 % začínajících učitelů na druhém stupni základních škol mělo potíže s problematikou kázně ve výuce. Výzkumy ze zahraničí poukazují na skutečnost, že se podobná situace týká i začínajících učitelů tělesné výchovy. Hlavním cílem tohoto příspěvku je představit a analyzovat strategie pro udržování kázně u začínajících učitelů tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Semi-strukturované rozhovory byly použity jako hlavní výzkumná metoda. Zakotvená teorie byla použita jako nástroj pro analýzu získaných dat.
Název v anglickém jazyce
Strategies of mastering discipline in novice physical education teachers
Popis výsledku anglicky
The challenges and problems faced by novice teachers at the beginning of their careers are numerous. Šimoník (1995) showed that a total of 75 % of novice teacher at primary school had problems with the pupils‘ discipline during teaching. Research from abroad shows that similar situation also applies to novice physical education teachers. The main aim of this paper is to present and analyze strategies for maintaining discipline among novice physical education teachers at primary school. Semi-structured interviews were used as the main research method. The grounded theory was used as a tool for analysis of acquired data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV: Výzvy pro učitele v 21. století: recenzovaný sborník
ISBN
978-80-244-5886-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
6-13
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
6. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—