Identifikace potřeb začínajícího učitele v kontextu vysokoškolské přípravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43888143" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43888143 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Identifikace potřeb začínajícího učitele v kontextu vysokoškolské přípravy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je seznámit s česko-slovenským výzkumem, který byl realizován v letech 2012 - 2014 a jehož primárním cílem bylo identifikovat klíčové kompetence uvádějících učitelů. Jedná se o projekt "Kľúčové kompetencie uvádzajúceho učiteľa nevyhnutnépre úspešné vedenie začínajúceho učiteľa", který byl podpořen agenturou VEGA 1/0677/12. Dále pak s navazujícím česko-slovenským projektem "Osobnostní a profesní potřeby začínajících učitelů", který je finančně podpořen MŠMT ČR (MOBILITY (7AMB) 2014 - 2015, 7AMB14SK046) a jehož cílem je zjistit osobnostní a profesní potřeby začínajících učitelů. Výsledky tohoto výzkumu jsou i v České republice výchozí pro stanovení klíčových kompetencí uvádějících učitelů.
Název v anglickém jazyce
Novice Teachers' Needs Identification in the Context of Their Higher Education
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to present Czech and Slovak research, carried out in the years 2012 - 2013. Its primary aim was to identify the key competences of mentorteachers. The project was financially supported by the Slovak National Research Agency VEGA 1/0677/12 ("Key mentoring skills necessary for the successful induction of novice teachers") followed by a Czech and Slovak research ("Personal and professional needs of novice teachers") financially subsidized by the Ministry of Education of the Czech Republic (MOBILITY (7AMB) 2014 - 2015, 7AMB14SK046) the aim of which is to identify personál and professional needs of novice teachers. The research data of this project will be the basis for the determination of key competences of mentors in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7AMB14SK046" target="_blank" >7AMB14SK046: Osobnostní a profesionální potřeby začínajících učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogický výzkum: Spojnice mezi teorií a praxí. Sborník z XXII. konference asociace pedagogického výzkumu.
ISBN
978-80-86768-90-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
140-146
Název nakladatele
Agentura Gevak
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—