Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher at the start of his career and his personal needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891242" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891242 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher at the start of his career and his personal needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is based on the results of two Czech and Slovak research projects carried out in the years 2012-2015. The first project was focused on the role of mentor teacher - Key Competences of Mentors Necessary for Successful Mentoring of Novice Teachers (VEGA 1/0677/12). The second project specified the needs of novice teachers - Personal and professional needs of novice teachers (MOBILITY 7AMB14SK046, APVV CZ-SK- 2013-0192). The research sample within the joint research was formed, in the first case, by 148 Czech novice teachers and 132 of Slovak ones. The second research is not completed; currently we have at our disposal 136 questionnaires filled in by Czech novice teachers and 121 by Slovak ones. The aim of this paper is, in this case on the basis of quantitative data, to point to personal needs, perceived by teachers during their induction phase and the first years of school practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher at the start of his career and his personal needs

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is based on the results of two Czech and Slovak research projects carried out in the years 2012-2015. The first project was focused on the role of mentor teacher - Key Competences of Mentors Necessary for Successful Mentoring of Novice Teachers (VEGA 1/0677/12). The second project specified the needs of novice teachers - Personal and professional needs of novice teachers (MOBILITY 7AMB14SK046, APVV CZ-SK- 2013-0192). The research sample within the joint research was formed, in the first case, by 148 Czech novice teachers and 132 of Slovak ones. The second research is not completed; currently we have at our disposal 136 questionnaires filled in by Czech novice teachers and 121 by Slovak ones. The aim of this paper is, in this case on the basis of quantitative data, to point to personal needs, perceived by teachers during their induction phase and the first years of school practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB14SK046" target="_blank" >7AMB14SK046: Osobnostní a profesionální potřeby začínajících učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th international conference efficiency and responsibility in education

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    624 - 632

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400079