Vysokoškolské studium učitelství z pohledu začínajícího učitele a identifikace jeho problematických oblastí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889643" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889643 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vysokoškolské studium učitelství z pohledu začínajícího učitele a identifikace jeho problematických oblastí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na uvádění začínajících učitelů (ZU) provedeného v České republice a na Slovensku. Výzkumný soubor tvořilo 280 ZU (148 v ČR, 132 na Slovensku). I když bylo hlavním cílem tohoto výzkumu identifikovat klíčové kompetence uvádějícího učitele (druhá skupina respondentů byli uvádějící učitelé), dotazník pro ZU byl zaměřen na jejich pregraduální přípravu - jak ZU vnímají své vysokoškolské studium. Další otázky byly určeny k identifikaci problémových oblastí, kterým ZU čelí v prvních letech výuky na školách a také k identifikaci potřeb začínajících učitelů. Jsme přesvědčeni, že identifikace problémových oblastí a potřeb ZU může přispět ke zlepšení kvality v oblasti vzdělávání učitelů.
Název v anglickém jazyce
Newly qualified teachers' perception of university teacher training and identification of its problem areas
Popis výsledku anglicky
The paper presents partial results of a quantitative research aimed at mentoring of newly qualified teachers (NQTs) carried out in the Czech Republic and Slovakia. The research sample consisted of 280 NQTs (148 in the Czech Republic, 132 in Slovakia). Although the primary objective of this research was to identify key competencies of mentors (the second group of the respondents was mentors), the questionnaire for NQTs was targeted at their undergraduate training - how NQTs perceive their higher education studies. Other questions were meant to identify problem issues which the NQTs have to face during the first years of teaching at schools and also to identify needs of novice teachers. We believe that identification of problem areas and needs of NQTs can contribute to the improvement of quality in the field of teacher training.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Edukácia. Vedecko-odborný časopis.
ISSN
1339-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
266-275
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—