Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vysokoškolské studium učitelství z pohledu začínajícího učitele a identifikace jeho problematických oblastí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889643" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889643 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vysokoškolské studium učitelství z pohledu začínajícího učitele a identifikace jeho problematických oblastí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje dílčí výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na uvádění začínajících učitelů (ZU) provedeného v České republice a na Slovensku. Výzkumný soubor tvořilo 280 ZU (148 v ČR, 132 na Slovensku). I když bylo hlavním cílem tohoto výzkumu identifikovat klíčové kompetence uvádějícího učitele (druhá skupina respondentů byli uvádějící učitelé), dotazník pro ZU byl zaměřen na jejich pregraduální přípravu - jak ZU vnímají své vysokoškolské studium. Další otázky byly určeny k identifikaci problémových oblastí, kterým ZU čelí v prvních letech výuky na školách a také k identifikaci potřeb začínajících učitelů. Jsme přesvědčeni, že identifikace problémových oblastí a potřeb ZU může přispět ke zlepšení kvality v oblasti vzdělávání učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Newly qualified teachers' perception of university teacher training and identification of its problem areas

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results of a quantitative research aimed at mentoring of newly qualified teachers (NQTs) carried out in the Czech Republic and Slovakia. The research sample consisted of 280 NQTs (148 in the Czech Republic, 132 in Slovakia). Although the primary objective of this research was to identify key competencies of mentors (the second group of the respondents was mentors), the questionnaire for NQTs was targeted at their undergraduate training - how NQTs perceive their higher education studies. Other questions were meant to identify problem issues which the NQTs have to face during the first years of teaching at schools and also to identify needs of novice teachers. We believe that identification of problem areas and needs of NQTs can contribute to the improvement of quality in the field of teacher training.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Edukácia. Vedecko-odborný časopis.

  • ISSN

    1339-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    266-275

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus