Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MENTORS' AND NOVICES' PERCEPTION OF TEACHERS' PREFESSIONAL CAREER START IN SLOVAKIA AND IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885672" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.207" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.207</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.207" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.12.207</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MENTORS' AND NOVICES' PERCEPTION OF TEACHERS' PREFESSIONAL CAREER START IN SLOVAKIA AND IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper tackles the question: how do Slovak and Czech mentor and novices perceive the early start of teachers' professional careers? Its aim is to present a clear overview of the current state of novices' induction into their teaching careers and its legislative aspects. Besides this, it presents the data and results of researcher that was carried out in 2012 in Slovakia and is currently being carried out in the Czech Republic. Respondents to the questionnaire were both novices and mentors, but to have deeper insight into the issue semi-structured interviews with selected respondents were completed as well.

  • Název v anglickém jazyce

    MENTORS' AND NOVICES' PERCEPTION OF TEACHERS' PREFESSIONAL CAREER START IN SLOVAKIA AND IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The paper tackles the question: how do Slovak and Czech mentor and novices perceive the early start of teachers' professional careers? Its aim is to present a clear overview of the current state of novices' induction into their teaching careers and its legislative aspects. Besides this, it presents the data and results of researcher that was carried out in 2012 in Slovakia and is currently being carried out in the Czech Republic. Respondents to the questionnaire were both novices and mentors, but to have deeper insight into the issue semi-structured interviews with selected respondents were completed as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia-Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    106

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10 December 2013

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1825-1833

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus