MENTORS' AND NOVICES' PERCEPTION OF TEACHERS' PREFESSIONAL CAREER START IN SLOVAKIA AND IN THE CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885672" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885672 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.207" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.207</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.207" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.12.207</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MENTORS' AND NOVICES' PERCEPTION OF TEACHERS' PREFESSIONAL CAREER START IN SLOVAKIA AND IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
The paper tackles the question: how do Slovak and Czech mentor and novices perceive the early start of teachers' professional careers? Its aim is to present a clear overview of the current state of novices' induction into their teaching careers and its legislative aspects. Besides this, it presents the data and results of researcher that was carried out in 2012 in Slovakia and is currently being carried out in the Czech Republic. Respondents to the questionnaire were both novices and mentors, but to have deeper insight into the issue semi-structured interviews with selected respondents were completed as well.
Název v anglickém jazyce
MENTORS' AND NOVICES' PERCEPTION OF TEACHERS' PREFESSIONAL CAREER START IN SLOVAKIA AND IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
The paper tackles the question: how do Slovak and Czech mentor and novices perceive the early start of teachers' professional careers? Its aim is to present a clear overview of the current state of novices' induction into their teaching careers and its legislative aspects. Besides this, it presents the data and results of researcher that was carried out in 2012 in Slovakia and is currently being carried out in the Czech Republic. Respondents to the questionnaire were both novices and mentors, but to have deeper insight into the issue semi-structured interviews with selected respondents were completed as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia-Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
106
Číslo periodika v rámci svazku
10 December 2013
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1825-1833
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—