Rozvíjení sociálních dovedností začínajících učitelů pomocí metody VTI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10400568" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10400568 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjení sociálních dovedností začínajících učitelů pomocí metody VTI
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek na základě prezentovaného výzkumného šetření naznačuje možnosti užití metody videotrénink interakcí (VTI) pro rozvoj sociálních dovedností začínajících učitelů. Stručně popisuje metodu VTI a způsob jejího začlenění do pregraduální přípravy učitelů středních a vyšších odborných škol. Výsledky dosavadního výzkumu naznačují, že pozitivní video zpětná vazba poskytuje značné možnosti pro osobnostní, profesní a sociální rozvoj jak učitelů, tak i žáků v širším kontextu. Pozitivní přístup metody VTI zlepšuje komunikační dovednosti a sebejistotu začínajících učitelů a tudíž posiluje i efektivní učení a vyučování.
Název v anglickém jazyce
DEVELOPING THE SOCIAL SKILLS OF BEGINNING TEACHERS WITH THE VTI METHOD
Popis výsledku anglicky
The paper, based on the presented research, suggests the use of VTI for developing the social skills of novice teachers. It briefly describes the VTI method and the way it is incorporated into the undergraduate training of teachers of secondary and higher vocational schools. The results of previous research suggest that positive video feedback provides significant opportunities for the personal, professional and social development of both teachers and pupils in a wider context. The positive approach of the VTI method improves the communication skills and confidence of novice teachers and thus strengthens effective learning and teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Premeny školy a učiteľské vzdelávanie v historickom kontexte a nové perspektivy. Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou organizovanej Pedagogickou fakultou Prešovskej univerzity v Prešove pri príležitosti 70. výročia založenia Pedagogickej fakulty v Prešove, Prešov 6. – 7. február 2019
ISBN
978-80-555-2267-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
468-475
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
6. 2. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—