Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvíjení sociálních dovedností začínajících učitelů pomocí metody VTI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10400568" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10400568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvíjení sociálních dovedností začínajících učitelů pomocí metody VTI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek na základě prezentovaného výzkumného šetření naznačuje možnosti užití metody videotrénink interakcí (VTI) pro rozvoj sociálních dovedností začínajících učitelů. Stručně popisuje metodu VTI a způsob jejího začlenění do pregraduální přípravy učitelů středních a vyšších odborných škol. Výsledky dosavadního výzkumu naznačují, že pozitivní video zpětná vazba poskytuje značné možnosti pro osobnostní, profesní a sociální rozvoj jak učitelů, tak i žáků v širším kontextu. Pozitivní přístup metody VTI zlepšuje komunikační dovednosti a sebejistotu začínajících učitelů a tudíž posiluje i efektivní učení a vyučování.

  • Název v anglickém jazyce

    DEVELOPING THE SOCIAL SKILLS OF BEGINNING TEACHERS WITH THE VTI METHOD

  • Popis výsledku anglicky

    The paper, based on the presented research, suggests the use of VTI for developing the social skills of novice teachers. It briefly describes the VTI method and the way it is incorporated into the undergraduate training of teachers of secondary and higher vocational schools. The results of previous research suggest that positive video feedback provides significant opportunities for the personal, professional and social development of both teachers and pupils in a wider context. The positive approach of the VTI method improves the communication skills and confidence of novice teachers and thus strengthens effective learning and teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Premeny školy a učiteľské vzdelávanie v historickom kontexte a nové perspektivy. Zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou organizovanej Pedagogickou fakultou Prešovskej univerzity v Prešove pri príležitosti 70. výročia založenia Pedagogickej fakulty v Prešove, Prešov 6. – 7. február 2019

  • ISBN

    978-80-555-2267-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    468-475

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    6. 2. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku