Sociální dovednosti učitelů a jejich možnosti rozvíjení pomocí Videotréninku interakcí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F07%3A00001308" target="_blank" >RIV/00216208:11210/07:00001308 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Skills of Teachers and Possibilities of Their Development by Video Training of Interactions
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the present study was to focus on the possibilities of using video training of interactions (VTI) to the development of social skills of a teacher and at length qualitatively describe following interactions and the way of intervention to a work of a teacher. The study describes the theoretical basis of VTI and the background to its use in schools as part of an evaluation of its implementation within a variety of educational contexts. The aim also was to read an effect of the development of social skills of teachers on an effectiveness of teaching and social development of pupils. Results suggest that this provides a valuable opportunity for personal, professional and social development for both teachers and pupils across a range of contexts.
Název v anglickém jazyce
Social Skills of Teachers and Possibilities of Their Development by Video Training of Interactions
Popis výsledku anglicky
The aim of the present study was to focus on the possibilities of using video training of interactions (VTI) to the development of social skills of a teacher and at length qualitatively describe following interactions and the way of intervention to a work of a teacher. The study describes the theoretical basis of VTI and the background to its use in schools as part of an evaluation of its implementation within a variety of educational contexts. The aim also was to read an effect of the development of social skills of teachers on an effectiveness of teaching and social development of pupils. Results suggest that this provides a valuable opportunity for personal, professional and social development for both teachers and pupils across a range of contexts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP120" target="_blank" >GP406/07/P120: Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Xth European Congress of Psychology, 3-6 July, 2007, Prague, Czech Republic, Mapping of Psychological Knowledge for Society
ISBN
978-80-7064-017-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
287
Strana od-do
1-286
Název nakladatele
UPAČR
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—