Interference jako problém didaktiky jazyků a překladu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10110591" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10110591 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interference jako problém didaktiky jazyků a překladu
Popis výsledku v původním jazyce
Interferenční chyby jsou jedním ze stěžejních problémů přípravy studentů cizích jazyků a překladatelství/tlumočnictví na všech stupních jazykové pokročilosti. Čeští studenti rusistických oborů jsou nebezpečí tohoto jevu, vzhledem k příbuznosti českého aruského jazyka, vystaveni dvojnásob. Cílem příspěvku je shrnout didaktické metody eliminace interferenčních chyb u rodilých Čechů - rusistů, zhodnotit jejich použitelnost ve výuce překladu a navrhnout komplexní didaktickou koncepci určenou k řešení tohoto problému.
Název v anglickém jazyce
Language interference as a problem of didactics of foreign languages and translation
Popis výsledku anglicky
Language interference mistakes are one of the most difficult problems arising during the preparation of foreign languages and translation/interpreting students at all levels of proficiency. Czech students of the Russian language are especially vulnerableto this problem due to the proximity of languages. The article seeks to summarize didactic methods of eliminating interference mistakes made by native Czechs who study Russian, to evaluate the appropriateness of these methods within the translations studies curriculum, and to propose a complex didactic concept meant to resolve this problem.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vědecký výzkum a výuka jazyků IV. Sborník příspěvků z mezinárodní konference.
ISBN
978-80-7435-136-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
185-189
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové, Fakulta informatiky a managementu
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
5. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—