Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aesthetic Experience, Sense Perception and the Notion of Psychical Distance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10124121" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10124121 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.um.es/vmca/download/abstracs.pdf" target="_blank" >http://www.um.es/vmca/download/abstracs.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aesthetic Experience, Sense Perception and the Notion of Psychical Distance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The so-called lower senses - smell, taste and touch - and their potential for aesthetic experience and arts have been of marginal but recurring interest to recent Anglo-American aesthetics. Questions that are invoked by any consideration of aesthetic potential of smell, taste or touch concern, nevertheless, the very centerpiece of our understanding to the aesthetic dimension of experience. In this paper, we will take some of these concerns to the fore; we will mostly ignore the other important area of inquiry: the questions aroused by a relation between these senses and art ontology (questions like: Are there arts of smell? Why (not)?). In the first part of the paper, we will present a short history of the discussion ranging from arguments presented byDavid Prall in the thirties, through young Arnold Berleant's defence of the lower senses aesthetics to recent studies that focus on one of the lower senses only, e.g. Carolyn Korsmeyer's and Elisabeth Telfer's taste aesthetics, or Larry

  • Název v anglickém jazyce

    Aesthetic Experience, Sense Perception and the Notion of Psychical Distance

  • Popis výsledku anglicky

    The so-called lower senses - smell, taste and touch - and their potential for aesthetic experience and arts have been of marginal but recurring interest to recent Anglo-American aesthetics. Questions that are invoked by any consideration of aesthetic potential of smell, taste or touch concern, nevertheless, the very centerpiece of our understanding to the aesthetic dimension of experience. In this paper, we will take some of these concerns to the fore; we will mostly ignore the other important area of inquiry: the questions aroused by a relation between these senses and art ontology (questions like: Are there arts of smell? Why (not)?). In the first part of the paper, we will present a short history of the discussion ranging from arguments presented byDavid Prall in the thirties, through young Arnold Berleant's defence of the lower senses aesthetics to recent studies that focus on one of the lower senses only, e.g. Carolyn Korsmeyer's and Elisabeth Telfer's taste aesthetics, or Larry

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů