Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zákon o hospodářské reklamě (1933) : Příspěvek k utváření konceptu reklamy v Třetí říši

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10125540" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10125540 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zákon o hospodářské reklamě (1933) : Příspěvek k utváření konceptu reklamy v Třetí říši

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie analyzuje vývoj hospodářské reklamy v období Třetí říše, přičemž její jádro tvoří vznik Zákona o hospodářské reklamě (Gesetz über Wirtschaftswerbung) z roku 1933. Článek zkoumá pozadí a vývoj jednotlivých legislativních návrhů až po konečné znění.Zákon představoval v Německu do té doby nevídanou regulaci reklamní oblasti, která se dostala pod jednotný dohled Rady pro německou hospodářskou reklamu (Werberat der deutschen Wirtschaft). Tato veřejnoprávní korporace, jež podléhala ministrovi pro lidovou osvětu a propagandu (ten měl dohled nad ní vykonávat ve shodě s dalšími ministry odpovědnými za hospodářskou politiku), udílela povolení k provozování reklamy, tj. v podstatě mohla z této oblasti vyloučit "nežádoucí skupiny". Mezi další trendy, kterése v nacistickém období projevily, patřila například snaha státu ovlivňovat prostřednictvím reklamy spotřebu. Na jednu stranu docházelo k prolínání reklamy a propagandy, na druhou stranu si stát vymezoval oblasti, z nichž reklamu vylouči

  • Název v anglickém jazyce

    The Advertising Act of 1933 : The Contribution to the development of advertising in the Third Reich

  • Popis výsledku anglicky

    The study analyzes the development of advertising in the Third Reich. It focuses mainly on the Advertising Act (Gesetz über Wirtschaftswerbung) of 1933. Moreover, it examines the background and development of legislative proposals and creation of the Advertising Act. This Act represented in Germany an unprecedented regulation of advertising industry which came under the control of the Council for German Economic Promotion (Werberat der deutschen Wirtschaft). This institution, which was under control ofthe Reich Ministry of Public Enlightenment and Propaganda, gave permission for those who wanted to advertise in Nazi Germany. There was also a new trend in this field after 1933 and that was a mingling of advertising and propaganda.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD409%2F09%2FH024" target="_blank" >GD409/09/H024: Role státu v německém hospodářství 20. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Role státu v německém hospodářství 20. století

  • ISBN

    978-80-7308-400-4

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    59-80

  • Počet stran knihy

    282

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly