Zákon o hospodářské reklamě (1933) : Příspěvek k utváření konceptu reklamy v Třetí říši
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10125540" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10125540 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zákon o hospodářské reklamě (1933) : Příspěvek k utváření konceptu reklamy v Třetí říši
Popis výsledku v původním jazyce
Studie analyzuje vývoj hospodářské reklamy v období Třetí říše, přičemž její jádro tvoří vznik Zákona o hospodářské reklamě (Gesetz über Wirtschaftswerbung) z roku 1933. Článek zkoumá pozadí a vývoj jednotlivých legislativních návrhů až po konečné znění.Zákon představoval v Německu do té doby nevídanou regulaci reklamní oblasti, která se dostala pod jednotný dohled Rady pro německou hospodářskou reklamu (Werberat der deutschen Wirtschaft). Tato veřejnoprávní korporace, jež podléhala ministrovi pro lidovou osvětu a propagandu (ten měl dohled nad ní vykonávat ve shodě s dalšími ministry odpovědnými za hospodářskou politiku), udílela povolení k provozování reklamy, tj. v podstatě mohla z této oblasti vyloučit "nežádoucí skupiny". Mezi další trendy, kterése v nacistickém období projevily, patřila například snaha státu ovlivňovat prostřednictvím reklamy spotřebu. Na jednu stranu docházelo k prolínání reklamy a propagandy, na druhou stranu si stát vymezoval oblasti, z nichž reklamu vylouči
Název v anglickém jazyce
The Advertising Act of 1933 : The Contribution to the development of advertising in the Third Reich
Popis výsledku anglicky
The study analyzes the development of advertising in the Third Reich. It focuses mainly on the Advertising Act (Gesetz über Wirtschaftswerbung) of 1933. Moreover, it examines the background and development of legislative proposals and creation of the Advertising Act. This Act represented in Germany an unprecedented regulation of advertising industry which came under the control of the Council for German Economic Promotion (Werberat der deutschen Wirtschaft). This institution, which was under control ofthe Reich Ministry of Public Enlightenment and Propaganda, gave permission for those who wanted to advertise in Nazi Germany. There was also a new trend in this field after 1933 and that was a mingling of advertising and propaganda.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD409%2F09%2FH024" target="_blank" >GD409/09/H024: Role státu v německém hospodářství 20. století</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Role státu v německém hospodářství 20. století
ISBN
978-80-7308-400-4
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
59-80
Počet stran knihy
282
Název nakladatele
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—