Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From advertising to propaganda and back again. Advertising production during the first decade of the communist dictatorship in Czechoslovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F20%3A10135105" target="_blank" >RIV/00023272:_____/20:10135105 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From advertising to propaganda and back again. Advertising production during the first decade of the communist dictatorship in Czechoslovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In modern society, advertising works as one of the barometers of social, aesthetic and communication changes. As a tool of consumer imagination, it also had an effect on the lives of citizens living in a system based on state ownership. This text deals with Czechoslovak advertising in the first ten years of the communist dictatorship. It shows how the advent of the new political order transformed the role of promotion. Following a period of negotiating the new function, there was a radical change, which resulted in advertising professionals becoming part of the production of propaganda. They helped to create a new visual order based on elements of inclusion, immersion and new visual geography. This concept was abandoned with the demise of Stalinism and efforts began to define socialist advertising in a new way. The aim of the text to use the story of evolution from advertising to propaganda and back again to illustrate the changes in the mediality of the communist dictatorship in Czechoslovakia.

  • Název v anglickém jazyce

    From advertising to propaganda and back again. Advertising production during the first decade of the communist dictatorship in Czechoslovakia

  • Popis výsledku anglicky

    In modern society, advertising works as one of the barometers of social, aesthetic and communication changes. As a tool of consumer imagination, it also had an effect on the lives of citizens living in a system based on state ownership. This text deals with Czechoslovak advertising in the first ten years of the communist dictatorship. It shows how the advent of the new political order transformed the role of promotion. Following a period of negotiating the new function, there was a radical change, which resulted in advertising professionals becoming part of the production of propaganda. They helped to create a new visual order based on elements of inclusion, immersion and new visual geography. This concept was abandoned with the demise of Stalinism and efforts began to define socialist advertising in a new way. The aim of the text to use the story of evolution from advertising to propaganda and back again to illustrate the changes in the mediality of the communist dictatorship in Czechoslovakia.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Spotřební imaginace komunistické diktatury. Československá reklama v poválečném období.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cold Revolution. Central And Eastern European Societies In Times Of Socialist Realism, 1948–1959

  • ISBN

    978-88-6749-450-7

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    114-120

  • Počet stran knihy

    320

  • Název nakladatele

    Mousse Publishing

  • Místo vydání

    Milan

  • Kód UT WoS kapitoly