Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reklama v neziskovém sektoru: analýza recepce nekomerční reklamy v moderovaných skupinových diskusích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F06%3A00050044" target="_blank" >RIV/68378092:_____/06:00050044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reklama v neziskovém sektoru: analýza recepce nekomerční reklamy v moderovaných skupinových diskusích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se věnuje novému fenoménu v české společnosti ? využívání reklamy v neziskovém sektoru. Zaměřuje se na výzkum recepce tohoto typu reklamy zástupci české společnosti. K tomuto cíli využívá metodu moderovaných skupinových diskusí (focus groups). Analýza vyšla z axiomu o dialogickém charakteru každého sémiotického aktu. Sledovala za jakých podmínek dochází k přijetí či odmítnutí nabídky k dialogu, která přichází prostřednictvím reklamní kampaně ze strany zadavatelů reklamy. Analýza ukázala, žerespondenti interpretovali nekomerční reklamu v dialogických souvislostech, tj. uvažováním o tom, kdo, co, proč a komu říká. Zvláštní důraz je v článku položen na řešení základních metodologických otázek. Moderované skupinové diskuse představují především specifický typ komunikační situace. Specifika této komunikační situace je třeba vzít v potaz při analýze dat a interpretaci výsledků.

  • Název v anglickém jazyce

    Advertising in the Non-profit Sector: An Analysis of the Reception of Non-commercial Advertising in Focus Group Discussions

  • Popis výsledku anglicky

    This article looks at the use of advertising in the non-profit sector. Using the focus group method, the author aims to examine the reception of this type of advertising among various social groups in Czech society. The analysis is based upon the axiom of the dialogic character of every semiotic act. It notes the conditions under which the offer of dialogue from the side of the advertisers, which is conveyed through the advertising campaign, is accepted or refused by the focus group members. In the analysis the respondents did in fact interpret non-commercial advertisement as having dialogic relevance, given their deliberations on who was saying what to whom and why. Special emphasis is placed in the article on methodological issues. It is argued thatfocus group discussions represent a specific type of communicative situation and, therefore, it is necessary to consider the specifics of this communicative situation when analysing data and interpreting results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD405%2F03%2FH053" target="_blank" >GD405/03/H053: Jazyk a diskurs</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický Časopis-Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    379-402

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus