Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eye tracking measuring of visual perception of erotic appeals in the content of printed advertising communicates and analysis of their impact on consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43874724" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43874724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-33865-1_24" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-33865-1_24</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1_24" target="_blank" >10.1007/978-3-319-33865-1_24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Eye tracking measuring of visual perception of erotic appeals in the content of printed advertising communicates and analysis of their impact on consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Presented article is focused on an analysis of printed advertising communicates. The focus of this research is based on measuring of reactions of chosen samples of respondents on static advertisement, whose target is to determine the prediction of impact of erotic appeals on a consumer. The theoretical results are then complemented with description of implementation of the research, interpretation of results of eye-camera measuring and formulation of final recommendations concerning efficiency of application of erotic appeals in advertising.

  • Název v anglickém jazyce

    Eye tracking measuring of visual perception of erotic appeals in the content of printed advertising communicates and analysis of their impact on consumers

  • Popis výsledku anglicky

    Presented article is focused on an analysis of printed advertising communicates. The focus of this research is based on measuring of reactions of chosen samples of respondents on static advertisement, whose target is to determine the prediction of impact of erotic appeals on a consumer. The theoretical results are then complemented with description of implementation of the research, interpretation of results of eye-camera measuring and formulation of final recommendations concerning efficiency of application of erotic appeals in advertising.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Springer Proceedings in Business and Economics

  • ISBN

    978-3-319-33863-7

  • ISSN

    2198-7246

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    189-195

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing Switzerland

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Mykonos

  • Datum konání akce

    24. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000405332300024