Eye tracking measuring of visual perception of erotic appeals in the content of printed advertising communicates and analysis of their impact on consumers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43874724" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43874724 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-33865-1_24" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-33865-1_24</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1_24" target="_blank" >10.1007/978-3-319-33865-1_24</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Eye tracking measuring of visual perception of erotic appeals in the content of printed advertising communicates and analysis of their impact on consumers
Popis výsledku v původním jazyce
Presented article is focused on an analysis of printed advertising communicates. The focus of this research is based on measuring of reactions of chosen samples of respondents on static advertisement, whose target is to determine the prediction of impact of erotic appeals on a consumer. The theoretical results are then complemented with description of implementation of the research, interpretation of results of eye-camera measuring and formulation of final recommendations concerning efficiency of application of erotic appeals in advertising.
Název v anglickém jazyce
Eye tracking measuring of visual perception of erotic appeals in the content of printed advertising communicates and analysis of their impact on consumers
Popis výsledku anglicky
Presented article is focused on an analysis of printed advertising communicates. The focus of this research is based on measuring of reactions of chosen samples of respondents on static advertisement, whose target is to determine the prediction of impact of erotic appeals on a consumer. The theoretical results are then complemented with description of implementation of the research, interpretation of results of eye-camera measuring and formulation of final recommendations concerning efficiency of application of erotic appeals in advertising.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Springer Proceedings in Business and Economics
ISBN
978-3-319-33863-7
ISSN
2198-7246
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
189-195
Název nakladatele
Springer International Publishing Switzerland
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Mykonos
Datum konání akce
24. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000405332300024