Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Millennials and Appeals in Advertising - An explorative eye-tracking study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F18%3A43952932" target="_blank" >RIV/49777513:23510/18:43952932 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Millennials and Appeals in Advertising - An explorative eye-tracking study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Advertisers mostly use one of three popular appeals in their advertisements – fear, humour and sex. The erotic appeal is one of the most controversial emotional appeals. The use of sex appeal in advertising is influenced by several factors that need to be taken into consideration. Sex sells and perhaps that is why marketers consider it to be one of the most potent tools in advertising. One of the characteristics that sets Generation Y apart from earlier generations, and which is relevant for this research, is that they have reported greater liking of advertisements compared to previous generations and are less often offended, insulted and misled by advertising. The objective of this study is to verify whether sex sells. In selected advertising campaigns with an erotic undertone, it was tested whether the use of sex appeal in combination with a suitable product can increase the demand for such a product rather than in areas where there is no association of the product with sex appeal. The study also investigates whether men pay more attention to sex in advertising than women.

  • Název v anglickém jazyce

    Millennials and Appeals in Advertising - An explorative eye-tracking study

  • Popis výsledku anglicky

    Advertisers mostly use one of three popular appeals in their advertisements – fear, humour and sex. The erotic appeal is one of the most controversial emotional appeals. The use of sex appeal in advertising is influenced by several factors that need to be taken into consideration. Sex sells and perhaps that is why marketers consider it to be one of the most potent tools in advertising. One of the characteristics that sets Generation Y apart from earlier generations, and which is relevant for this research, is that they have reported greater liking of advertisements compared to previous generations and are less often offended, insulted and misled by advertising. The objective of this study is to verify whether sex sells. In selected advertising campaigns with an erotic undertone, it was tested whether the use of sex appeal in combination with a suitable product can increase the demand for such a product rather than in areas where there is no association of the product with sex appeal. The study also investigates whether men pay more attention to sex in advertising than women.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA)

  • ISBN

    978-0-9998551-1-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    623-633

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    15. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku