Humour—The Strongest Emotional Appeal in Advertising
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43874793" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43874793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Humour—The Strongest Emotional Appeal in Advertising
Popis výsledku v původním jazyce
Humour, along with erotic, sex and fear belongs to the strongest emotional appeals in advertising. Inconsistency – departure from the standard, moments of surprise, in connection with kindness (perhaps even the satirical form), with intellectual humour, but in the first place in the connection with necessary creativity and originality, I consider to be the fundamental characteristics of humour. It is necessary to use humour in advertising in the context with objective and focus group of advertising.
Název v anglickém jazyce
Humour—The Strongest Emotional Appeal in Advertising
Popis výsledku anglicky
Humour, along with erotic, sex and fear belongs to the strongest emotional appeals in advertising. Inconsistency – departure from the standard, moments of surprise, in connection with kindness (perhaps even the satirical form), with intellectual humour, but in the first place in the connection with necessary creativity and originality, I consider to be the fundamental characteristics of humour. It is necessary to use humour in advertising in the context with objective and focus group of advertising.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Springer Proceedings in Business and Economics
ISBN
978-3-319-33863-7
ISSN
2198-7246
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
259-264
Název nakladatele
Springer International Publishing Switzerland
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Mykonos
Datum konání akce
24. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000405332300033