Conceptual Art, Evaluative Experience and Second Nature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10126493" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10126493 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.um.es/vmca/proceedings/docs/48.Jakub-Stejskal.pdf" target="_blank" >http://www.um.es/vmca/proceedings/docs/48.Jakub-Stejskal.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Conceptual Art, Evaluative Experience and Second Nature
Popis výsledku v původním jazyce
In their recent book Who's Afraid of Conceptul Art, Elisabeth Schellekens and Peter Goldie present a philosophical defence of conceptual art as a legitimate art practice with its own merits. They nevertheless acknowledge that conceptual art, despite itsachievements, 'is not wholly successful as art'. It fails to give us 'a sense of our shared humanity in a special [i.e., aesthetic] way, relating what is presented to us to our ethical lives'. '[Good traditional a]rt then presents to us human life and the world in which we live in this special way - as "second nature".' I want to explore this conclusion - and show some limitations thereof - by reconstructing the presuppositions that inform it. First, I briefly present a Kantian inspiration behind it viaa discussion of Anthony Savile's interpretation of Kant's passing remark that producing aesthetic ideas is like creating 'another nature' out of a material provided by first nature. Then, I turn to arguments for a non-projectivist philos
Název v anglickém jazyce
Conceptual Art, Evaluative Experience and Second Nature
Popis výsledku anglicky
In their recent book Who's Afraid of Conceptul Art, Elisabeth Schellekens and Peter Goldie present a philosophical defence of conceptual art as a legitimate art practice with its own merits. They nevertheless acknowledge that conceptual art, despite itsachievements, 'is not wholly successful as art'. It fails to give us 'a sense of our shared humanity in a special [i.e., aesthetic] way, relating what is presented to us to our ethical lives'. '[Good traditional a]rt then presents to us human life and the world in which we live in this special way - as "second nature".' I want to explore this conclusion - and show some limitations thereof - by reconstructing the presuppositions that inform it. First, I briefly present a Kantian inspiration behind it viaa discussion of Anthony Savile's interpretation of Kant's passing remark that producing aesthetic ideas is like creating 'another nature' out of a material provided by first nature. Then, I turn to arguments for a non-projectivist philos
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Art, Emotion and Value : 5th Mediterranean Congress of Aesthetics
ISBN
978-84-615-7732-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
616
Strana od-do
555-562
Název nakladatele
Universidad de Murcia
Místo vydání
Murcia
Místo konání akce
Cartagena, Španělsko
Datum konání akce
4. 7. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—