Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conceptual Art, Evaluative Experience and Second Nature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10126493" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10126493 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.um.es/vmca/proceedings/docs/48.Jakub-Stejskal.pdf" target="_blank" >http://www.um.es/vmca/proceedings/docs/48.Jakub-Stejskal.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conceptual Art, Evaluative Experience and Second Nature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In their recent book Who's Afraid of Conceptul Art, Elisabeth Schellekens and Peter Goldie present a philosophical defence of conceptual art as a legitimate art practice with its own merits. They nevertheless acknowledge that conceptual art, despite itsachievements, 'is not wholly successful as art'. It fails to give us 'a sense of our shared humanity in a special [i.e., aesthetic] way, relating what is presented to us to our ethical lives'. '[Good traditional a]rt then presents to us human life and the world in which we live in this special way - as "second nature".' I want to explore this conclusion - and show some limitations thereof - by reconstructing the presuppositions that inform it. First, I briefly present a Kantian inspiration behind it viaa discussion of Anthony Savile's interpretation of Kant's passing remark that producing aesthetic ideas is like creating 'another nature' out of a material provided by first nature. Then, I turn to arguments for a non-projectivist philos

  • Název v anglickém jazyce

    Conceptual Art, Evaluative Experience and Second Nature

  • Popis výsledku anglicky

    In their recent book Who's Afraid of Conceptul Art, Elisabeth Schellekens and Peter Goldie present a philosophical defence of conceptual art as a legitimate art practice with its own merits. They nevertheless acknowledge that conceptual art, despite itsachievements, 'is not wholly successful as art'. It fails to give us 'a sense of our shared humanity in a special [i.e., aesthetic] way, relating what is presented to us to our ethical lives'. '[Good traditional a]rt then presents to us human life and the world in which we live in this special way - as "second nature".' I want to explore this conclusion - and show some limitations thereof - by reconstructing the presuppositions that inform it. First, I briefly present a Kantian inspiration behind it viaa discussion of Anthony Savile's interpretation of Kant's passing remark that producing aesthetic ideas is like creating 'another nature' out of a material provided by first nature. Then, I turn to arguments for a non-projectivist philos

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Art, Emotion and Value : 5th Mediterranean Congress of Aesthetics

  • ISBN

    978-84-615-7732-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    616

  • Strana od-do

    555-562

  • Název nakladatele

    Universidad de Murcia

  • Místo vydání

    Murcia

  • Místo konání akce

    Cartagena, Španělsko

  • Datum konání akce

    4. 7. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku