Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj sociálních dovedností sportovního trenéra pomocí VTI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10132299" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10132299 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj sociálních dovedností sportovního trenéra pomocí VTI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá důležitostí sociálních dovedností trenérů mládežnického volejbalu a možností jejich rozvíjení pomocí metody Videotrénink interakcí (VTI). S vybranými trenéry bylo soustavně pracováno pomocí VTI za účelem rozvíjení jejich klíčových sociálních dovedností a v mnoha případech také rozvíjení organizačních a metodických dovedností, které k jejich profesním dovednostem neodmyslitelně patří. Studie se nejvíce opírá o systém CBAS (Coaching Behavior Assessment System), který umožňuje přímé pozorování a kódování trenérova chování během tréninku i utkání (soutěže) a metodu VTI jako intervenční metodu pomoci při poruchách interakce mezi aktéry komunikace či při rozvoji sociálních dovedností (zejména v kontaktu rodič-dítě, učitel-žák, pomáhajícípracovník-klient). Metoda VTI v oblasti sportu zatím použita nebyla. Navíc ve spojitosti se systémem CBAS se tato studie stává ojedinělou nejen v ČR ale i v Evropě. Podrobněji prezentovány budou metody a kazuistika vybraného trenéra. Tato

  • Název v anglickém jazyce

    Development of coach's social skills using VIG method

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigated issues relating to the impact of coach's social skills on the effectiveness of training and creating a favorable team climate. The project used case studies of 6 youth volleyball coaches working with Video Interaction Guidance (VIG), supplemented by questionnaire data, and comparisons are made with another 4 coaches working without VIG. VIG was utilized for the intervention, to support youth volleyball trainers and the development of both their professional and social skills. TheCBAS (Coaching Behavior Assessment System) was also used, thus allowing direct observation and coding of trainer behavior during training sessions. Results are discussed in relation to relevant previous research literature. The VIG method has not yet tobe used in the field of sport. In addition, and in connection with the CBAS system, this study becomes not only unique in the Czech Republic but also in Europe. One case study will be presented. This study was investigate within PhD thes

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychologické dny 2010: Cesty psychologie a psychologie cest

  • ISBN

    978-80-213-2193-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    475-487

  • Název nakladatele

    Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze ve spolupráci s Českomoravskou psychologickou společností

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku