Rozvoj sociálních dovedností sportovního trenéra pomocí VTI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10132299" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10132299 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj sociálních dovedností sportovního trenéra pomocí VTI
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá důležitostí sociálních dovedností trenérů mládežnického volejbalu a možností jejich rozvíjení pomocí metody Videotrénink interakcí (VTI). S vybranými trenéry bylo soustavně pracováno pomocí VTI za účelem rozvíjení jejich klíčových sociálních dovedností a v mnoha případech také rozvíjení organizačních a metodických dovedností, které k jejich profesním dovednostem neodmyslitelně patří. Studie se nejvíce opírá o systém CBAS (Coaching Behavior Assessment System), který umožňuje přímé pozorování a kódování trenérova chování během tréninku i utkání (soutěže) a metodu VTI jako intervenční metodu pomoci při poruchách interakce mezi aktéry komunikace či při rozvoji sociálních dovedností (zejména v kontaktu rodič-dítě, učitel-žák, pomáhajícípracovník-klient). Metoda VTI v oblasti sportu zatím použita nebyla. Navíc ve spojitosti se systémem CBAS se tato studie stává ojedinělou nejen v ČR ale i v Evropě. Podrobněji prezentovány budou metody a kazuistika vybraného trenéra. Tato
Název v anglickém jazyce
Development of coach's social skills using VIG method
Popis výsledku anglicky
This study investigated issues relating to the impact of coach's social skills on the effectiveness of training and creating a favorable team climate. The project used case studies of 6 youth volleyball coaches working with Video Interaction Guidance (VIG), supplemented by questionnaire data, and comparisons are made with another 4 coaches working without VIG. VIG was utilized for the intervention, to support youth volleyball trainers and the development of both their professional and social skills. TheCBAS (Coaching Behavior Assessment System) was also used, thus allowing direct observation and coding of trainer behavior during training sessions. Results are discussed in relation to relevant previous research literature. The VIG method has not yet tobe used in the field of sport. In addition, and in connection with the CBAS system, this study becomes not only unique in the Czech Republic but also in Europe. One case study will be presented. This study was investigate within PhD thes
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Psychologické dny 2010: Cesty psychologie a psychologie cest
ISBN
978-80-213-2193-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
475-487
Název nakladatele
Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze ve spolupráci s Českomoravskou psychologickou společností
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—