Případová studie - práce s trenérem volejbalu pomocí metody VTI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10173435" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10173435 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Případová studie - práce s trenérem volejbalu pomocí metody VTI
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se týká oblasti zabývající se vlivem sociálního kontaktu a sociálních dovedností trenéra volejbalu na efektivitu trénování a vytváření příznivého tréninkového (motivačního) klimatu. Účastníkem této studie byl trenér (muž, 44 let) mládežnického chlapeckého družstva volejbalu z Plzně. Práce s ním probíhala přibližně dva měsíce v rozmezí duben - květen 2011. Účelem této případové studie bylo využití intervenční metody Videotrénink interakcí (VTI) za účelem rozvoje jeho sociálních dovedností a následné ohodnocení této intervence na základě změn v jeho chování. Základem metody VTI je proces tří kroků: pořízení videonahrávek běžné tréninkové jednotky - analýza a editace nahrávek - zpětná vazba a vytvoření pracovních bodů. Tento cyklus se během spolupráce opakoval čtyřikrát. Za účelem ohodnocení této intervenční metody bylo použito zúčastněné pozorování, video analýza a polostrukturovaný rozhovor. Výsledky ukazují rozvoj vybraných dovedností trenéra a naznačují užitečnost a přijatelnos
Název v anglickém jazyce
Case study - work with volleyball coach using VTI method
Popis výsledku anglicky
This study investigate issue relating to the impact of social contact and social skills of volleyball coaches on the effectiveness of training and creating a favorable training (motivational) climate. The participant of this study was youth volleyball coach (male, 44 years) from Pilsen. Work with him lasted for two months from April to May 2011. The aim of this case study was to use the Video Interaction Training (VIT) method for working with coach in order to develop his social skills and consequentlyevaluate utility of this method on the basis of behavior changes. The core of this intervention method is a basic three-step process - making a short video of training session - analyzing and editing the video to assess strengths, plan feedback - feedback and creating training goals. This cycle was 4 times adopted. In order to evaluate utility of VTI method video analysis, participated observing and semi-structured interviews were used. Results show progress of selected skills and indica
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Psychologické dny 2012
ISBN
978-80-244-3492-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
377-383
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
12. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—