Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Disciplination" and Education at Minor Schools in Bohemia 1774-1800

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10109726" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10109726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "Disciplination" and Education at Minor Schools in Bohemia 1774-1800

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The project puts together several themes - a history of pedagogy and education, Foucault's and Elias's theories of 'disciplination' or 'civilization' and political as well as social, cultural and religious changes in Bohemia in the last third of eighteenth century. The practical aspects of education on minor schools (Trivialschulen) in Bohemia, a role of ideas - how pupils and schoolmasters should be - and the aim or purpose of upbringing and schooling are main issues for my research project. Primary sources which I have used were not only official statements, but mainly products of schools themselves and texts which were written and read at schools. So called 'relationes' - reports from schools - were one of them as well as textbooks or handbooks (onthe first place J. I. Felbiger's Methodenbuch), Spelling-books, Books for reading, Catechisms (even the Catechisms of Health) and other teaching aids. Memoirs or 'school diaries' written by schoolmasters were last kind of sources. Based o

  • Název v anglickém jazyce

    "Disciplination" and Education at Minor Schools in Bohemia 1774-1800

  • Popis výsledku anglicky

    The project puts together several themes - a history of pedagogy and education, Foucault's and Elias's theories of 'disciplination' or 'civilization' and political as well as social, cultural and religious changes in Bohemia in the last third of eighteenth century. The practical aspects of education on minor schools (Trivialschulen) in Bohemia, a role of ideas - how pupils and schoolmasters should be - and the aim or purpose of upbringing and schooling are main issues for my research project. Primary sources which I have used were not only official statements, but mainly products of schools themselves and texts which were written and read at schools. So called 'relationes' - reports from schools - were one of them as well as textbooks or handbooks (onthe first place J. I. Felbiger's Methodenbuch), Spelling-books, Books for reading, Catechisms (even the Catechisms of Health) and other teaching aids. Memoirs or 'school diaries' written by schoolmasters were last kind of sources. Based o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Forschungswerkstatt: Habsburgermonarchie im 18. Jahrhundert / Research Workshop: The Habsburg Monarchy in the 18th Century

  • ISBN

    978-3-89911-185-9

  • ISSN

    1015-406X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    119-126

  • Název nakladatele

    Verlag Dr. Dieter Winkler

  • Místo vydání

    Bochum

  • Místo konání akce

    Innsbruck

  • Datum konání akce

    4. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku