Kompetence sociálního pedagoga v aktuálním kontextu proměn paradigmatu poznání, výchovné pomoci a autority
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10125412" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10125412 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompetence sociálního pedagoga v aktuálním kontextu proměn paradigmatu poznání, výchovné pomoci a autority
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek si klade za cíl vyjasnit koncept kompetencí sociálního pedagoga, pojetí sociální pedagogiky a sociálně pedagogického dění v souvislosti s procesy globalizace a proměn autority. Charakterizuje povahu sociálně pedagogického poznání ve vztahu k proměně vědních paradigmat, klade si otázku obecnějšího vztahu autority a kompetence, ukazuje proměny sociální reality v kontextu globalizace nejen jako rizika, ale především jako výzvy pro výchovnou pomoc životu. Výstupem je zpracování otevřeného konceptukompetencí sociálního pedagoga. Metodologicky je text zpracován hermeneuticko-interpretativními a komparativními metodami.
Název v anglickém jazyce
The Competence of the Social Pedagogue in the Contemporary Context of the Changing Epistemic Paradigm, Educational Assistance and Authority
Popis výsledku anglicky
The article examines the concept of the competence of the social pedagogue, as well as that of social pedagogy and events related to this field in the context of globalization and the ongoing transformation of authority. It characterizes the epistemologyof social pedagogy and its relationship to the changing paradigms of science, poses questions as to the more general relationship between authority and competence, and shows the transforming social realities in the context of the process of globalization not only as a risk factor but more importantly as a challenge for educational assistance. The content of the paper consists in the examination of an open-ended concept of the competence of the social pedagogue. In terms of methodology, the text uses hermeneutic-interpretative and comparative methods.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0796" target="_blank" >GAP407/10/0796: Název projektu: Autorita a proměny jejího pojetí v edukačním prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Autorita v edukační a sociální práci
ISBN
978-80-7395-507-6
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
215-222
Počet stran knihy
411
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS kapitoly
—