Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kompetence sociálního pedagoga v aktuálním kontextu proměn paradigmatu poznání, výchovné pomoci a autority

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10125412" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10125412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kompetence sociálního pedagoga v aktuálním kontextu proměn paradigmatu poznání, výchovné pomoci a autority

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek si klade za cíl vyjasnit koncept kompetencí sociálního pedagoga, pojetí sociální pedagogiky a sociálně pedagogického dění v souvislosti s procesy globalizace a proměn autority. Charakterizuje povahu sociálně pedagogického poznání ve vztahu k proměně vědních paradigmat, klade si otázku obecnějšího vztahu autority a kompetence, ukazuje proměny sociální reality v kontextu globalizace nejen jako rizika, ale především jako výzvy pro výchovnou pomoc životu. Výstupem je zpracování otevřeného konceptukompetencí sociálního pedagoga. Metodologicky je text zpracován hermeneuticko-interpretativními a komparativními metodami.

  • Název v anglickém jazyce

    The Competence of the Social Pedagogue in the Contemporary Context of the Changing Epistemic Paradigm, Educational Assistance and Authority

  • Popis výsledku anglicky

    The article examines the concept of the competence of the social pedagogue, as well as that of social pedagogy and events related to this field in the context of globalization and the ongoing transformation of authority. It characterizes the epistemologyof social pedagogy and its relationship to the changing paradigms of science, poses questions as to the more general relationship between authority and competence, and shows the transforming social realities in the context of the process of globalization not only as a risk factor but more importantly as a challenge for educational assistance. The content of the paper consists in the examination of an open-ended concept of the competence of the social pedagogue. In terms of methodology, the text uses hermeneutic-interpretative and comparative methods.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0796" target="_blank" >GAP407/10/0796: Název projektu: Autorita a proměny jejího pojetí v edukačním prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Autorita v edukační a sociální práci

  • ISBN

    978-80-7395-507-6

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    215-222

  • Počet stran knihy

    411

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly