Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VZDĚLÁVACÍ PROJEKTY S EVROPSKOU TEMATIKOU NA BILINGVNÍCH GYMNÁZIÍCH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10125862" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10125862 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VZDĚLÁVACÍ PROJEKTY S EVROPSKOU TEMATIKOU NA BILINGVNÍCH GYMNÁZIÍCH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je prezentovat výsledky česko-německého výzkumného projektu zaměřeného na participaci bilingvních gymnázií na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou. Tato komparativní analýza byla realizovaná s cílem postihnout specifika vybranýchvzdělávacích projektů z pohledu jejich zaměření, potenciálu rozvíjet u studentů interkulturní dovednosti a spolupráci s místním regionem, ale také organizujícího subjektu. Bilingvní vzdělávání je v českém prostředí mj. aktuální především kvůli pilotnímuověřování Rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia. V multikulturní společnosti Německa je téma nahlíženo zejména v souvislosti s hojně diskutovaným vzděláváním imigrantům. Bilingvní gymnázia v České republice a Německu v různých formách implementují do vzdělávání Metodu obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL), která často souvisí se vzdělávacími projekty zaměřenými na evropskou tématiku. Jedná se o jev, který začíná významně ovlivňovat zaměření vyššího sekundárního vzděláván

  • Název v anglickém jazyce

    Education Projects Focused on European Issues at Bilingual Grammar Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this contribution is to present the results of Czech-German research project focused on participation of bilingual grammar schools at educational projects with European issues background. This comparative analysis was realized to describe thespecificity of chosen projects from the perspective of their themes, ability to improve students' intercultural competences, cooperation with a local region and their organizing body. Bilingual education is a current theme in Czech environment, especially because of a pilot verification of Frame Educational Programmes for Secondary General Education (Grammar Schools). The issue is in German multicultural society viewed mostly in the connection with frequently discussed education of immigrants. Bilingualgrammar schools in the Czech Republic and in Germany apply to their instruction The Method of Content and Language Integrated Learning (CLIL), which is often joined with education projects aimed at European themes. This phenomenon has be

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LXII-2012/

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2012

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    278-303

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus