VZDĚLÁVACÍ PROJEKTY S EVROPSKOU TEMATIKOU NA BILINGVNÍCH GYMNÁZIÍCH
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10125862" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10125862 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VZDĚLÁVACÍ PROJEKTY S EVROPSKOU TEMATIKOU NA BILINGVNÍCH GYMNÁZIÍCH
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je prezentovat výsledky česko-německého výzkumného projektu zaměřeného na participaci bilingvních gymnázií na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou. Tato komparativní analýza byla realizovaná s cílem postihnout specifika vybranýchvzdělávacích projektů z pohledu jejich zaměření, potenciálu rozvíjet u studentů interkulturní dovednosti a spolupráci s místním regionem, ale také organizujícího subjektu. Bilingvní vzdělávání je v českém prostředí mj. aktuální především kvůli pilotnímuověřování Rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia. V multikulturní společnosti Německa je téma nahlíženo zejména v souvislosti s hojně diskutovaným vzděláváním imigrantům. Bilingvní gymnázia v České republice a Německu v různých formách implementují do vzdělávání Metodu obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL), která často souvisí se vzdělávacími projekty zaměřenými na evropskou tématiku. Jedná se o jev, který začíná významně ovlivňovat zaměření vyššího sekundárního vzděláván
Název v anglickém jazyce
Education Projects Focused on European Issues at Bilingual Grammar Schools
Popis výsledku anglicky
The aim of this contribution is to present the results of Czech-German research project focused on participation of bilingual grammar schools at educational projects with European issues background. This comparative analysis was realized to describe thespecificity of chosen projects from the perspective of their themes, ability to improve students' intercultural competences, cooperation with a local region and their organizing body. Bilingual education is a current theme in Czech environment, especially because of a pilot verification of Frame Educational Programmes for Secondary General Education (Grammar Schools). The issue is in German multicultural society viewed mostly in the connection with frequently discussed education of immigrants. Bilingualgrammar schools in the Czech Republic and in Germany apply to their instruction The Method of Content and Language Integrated Learning (CLIL), which is often joined with education projects aimed at European themes. This phenomenon has be
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
LXII-2012/
Číslo periodika v rámci svazku
3/2012
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
278-303
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—