Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Playing Muslim Hero : Construction of Identity in Video Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10126967" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10126967 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.routledge.com/books/details/9780415676113/" target="_blank" >http://www.routledge.com/books/details/9780415676113/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Playing Muslim Hero : Construction of Identity in Video Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This case study analyzes three contemporary Muslim games and explores the ways in which the hero's identity, i.e. the virtual representation of the player's self, is constructed and communicated to the players. The case study is based on content analysisof these games and on interviews with their producers. The key research question of this study is how identity can be construed on the level of game play - that is through the interactive transactions between the player and the game as enabled by the game's rule system. In doing so, this study compares the different concepts of identity of three Muslim games while simultaneously analyzing how these concepts are (or are not) embedded in their game play. On a more general level, this study aims to lay down a theoretical and methodological framework for analyzing video games from the perspective of cultural and Islamic studies in particular.

  • Název v anglickém jazyce

    Playing Muslim Hero : Construction of Identity in Video Games

  • Popis výsledku anglicky

    This case study analyzes three contemporary Muslim games and explores the ways in which the hero's identity, i.e. the virtual representation of the player's self, is constructed and communicated to the players. The case study is based on content analysisof these games and on interviews with their producers. The key research question of this study is how identity can be construed on the level of game play - that is through the interactive transactions between the player and the game as enabled by the game's rule system. In doing so, this study compares the different concepts of identity of three Muslim games while simultaneously analyzing how these concepts are (or are not) embedded in their game play. On a more general level, this study aims to lay down a theoretical and methodological framework for analyzing video games from the perspective of cultural and Islamic studies in particular.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Digital Religion : Understanding Religious Practice in New Media Worlds

  • ISBN

    978-0-415-67611-3

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    136-146

  • Počet stran knihy

    276

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    London, New York

  • Kód UT WoS kapitoly