Počítačové hry na Blízkém východě : procedurální rétorika a její role v utváření muslimské identity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10126966" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10126966 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iluminace.cz/images/obsah/sisler_2_12.pdf" target="_blank" >http://www.iluminace.cz/images/obsah/sisler_2_12.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počítačové hry na Blízkém východě : procedurální rétorika a její role v utváření muslimské identity
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek využívá Bogostova konceptu procedurální rétoriky k analýze současných blízkovýchodních počítačových her a zkoumá, jakým způsobem je v nich konstruován obraz islámu a muslimské identita. Následující text vychází z obsahové analýzy více než 80her vyrobených v arabském světě a Íránu v letech 2005 až 2011 a z rozhovorů s deseti arabskými a íránskými herními producenty a vývojáři. Podstatná část materiálu byla nasbírána během autorova terénního výzkumu v Damašku v roce 2005, Bejrútu v roce 2006, Káhiře v roce 2007 a Teheránu v roce 2008. Mnohé hry, které byly v té době ve vývoji, byly pro účely analýzy získány později. V několika případech se analýza opírá i o hry vyvinuté blízkovýchodními vývojáři, nicméně vydané společnostmi se sídlem v USAnebo evropských zemích. Rozhovory s vývojáři byly vedeny v arabštině, perštině, případně v angličtině a ve většině případů byly rozvedeny v následné mailové komunikaci.
Název v anglickém jazyce
Video Games in the Middle East : Procedural Rhetoric and its Role in the Construction of Muslim Identity
Popis výsledku anglicky
Video games are popular mainstream media and constitute an important social activity for a substantial part of the Middle Eastern youth. Unlike other audiovisual media, video games This article analyzes the contemporary Middle Eastern video game production, utilizing the theoretical framework of Ian Bogost's "procedural rhetoric", and explore this media type's potential in shaping of Muslim identities. It defines three main trends in the contemporary Middle Eastern video game producton, i.e. (a) Islamicedutainment, geared at young audience and blending digital entertainment with religious instruction; (b) digital resistance, situating the player into immersive simulation of real world conflicts and strengthening his or her identification with the struggles of Muslim communities and contributing to the notion of global Muslim identity; and (c) mainstream production, promoting the concept of identity based on a cultural and historical basis. Based on content analysis of more than eighty
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Iluminace
ISSN
0862-397X
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
49-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—