Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Počítačové hry na Blízkém východě : procedurální rétorika a její role v utváření muslimské identity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10126966" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10126966 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iluminace.cz/images/obsah/sisler_2_12.pdf" target="_blank" >http://www.iluminace.cz/images/obsah/sisler_2_12.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Počítačové hry na Blízkém východě : procedurální rétorika a její role v utváření muslimské identity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek využívá Bogostova konceptu procedurální rétoriky k analýze současných blízkovýchodních počítačových her a zkoumá, jakým způsobem je v nich konstruován obraz islámu a muslimské identita. Následující text vychází z obsahové analýzy více než 80her vyrobených v arabském světě a Íránu v letech 2005 až 2011 a z rozhovorů s deseti arabskými a íránskými herními producenty a vývojáři. Podstatná část materiálu byla nasbírána během autorova terénního výzkumu v Damašku v roce 2005, Bejrútu v roce 2006, Káhiře v roce 2007 a Teheránu v roce 2008. Mnohé hry, které byly v té době ve vývoji, byly pro účely analýzy získány později. V několika případech se analýza opírá i o hry vyvinuté blízkovýchodními vývojáři, nicméně vydané společnostmi se sídlem v USAnebo evropských zemích. Rozhovory s vývojáři byly vedeny v arabštině, perštině, případně v angličtině a ve většině případů byly rozvedeny v následné mailové komunikaci.

  • Název v anglickém jazyce

    Video Games in the Middle East : Procedural Rhetoric and its Role in the Construction of Muslim Identity

  • Popis výsledku anglicky

    Video games are popular mainstream media and constitute an important social activity for a substantial part of the Middle Eastern youth. Unlike other audiovisual media, video games This article analyzes the contemporary Middle Eastern video game production, utilizing the theoretical framework of Ian Bogost's "procedural rhetoric", and explore this media type's potential in shaping of Muslim identities. It defines three main trends in the contemporary Middle Eastern video game producton, i.e. (a) Islamicedutainment, geared at young audience and blending digital entertainment with religious instruction; (b) digital resistance, situating the player into immersive simulation of real world conflicts and strengthening his or her identification with the struggles of Muslim communities and contributing to the notion of global Muslim identity; and (c) mainstream production, promoting the concept of identity based on a cultural and historical basis. Based on content analysis of more than eighty

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iluminace

  • ISSN

    0862-397X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    49-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus