Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

21. století a čeština

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10129700" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10129700 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    21. století a čeština

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Čeština počátku 21. století se vyznačuje procesy kulturní a společenské globalizace a intelektualizací jazyků (a to zejména v jejich lexikální rovině). Příspěvek se zabývá jazykovým systémem češtiny v jeho funkci cizího dorozumívacího prostředku. Z tohohlediska posuzujeme oblasti současné komunikace a jim odpovídající požadované jazykové dovednosti, k nimž jsou vedeni studenti ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Zabýváme se proto mj. tím, do jaké míry je užívání češtiny pro zahraniční studenty přirozené, jaké jsou jejich zdroje jazykových informací, možnosti interakce s rodilými mluvčími češtiny i jejich motivace ke studiu češtiny. Výběr relevantní metodologie výuky ilustrujeme na autentických příkladech z výuky češtiny jako cizícho jazyka pro korejské studenty.

  • Název v anglickém jazyce

    21st century and Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech language at the beginning of the 21st century is characterised by processes of cultural and social globalisation and internationalisation of languages (especially at its lexical level). The paper deals with the Czech language system in its function as a foreign language. Spheres of present communication and their corresponding language competences to which foreign students of Czech are trained are taken into consideration. We therefore discuss also the measure to which using Czech means a natural process to foreign students, what are their sources of language information and possibilities of interaction with native Czech speakers, as well as their motivation to study Czech. The choice of adequate teaching methodology is illustrated on authentic examples from the author's teaching of Czech to Korean students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Čeština jako cizí jazyk VI. Materiály ze VI. mezinárodního sympozia o češtině v zahraničí

  • ISBN

    978-80-7308-440-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    35-42

  • Název nakladatele

    Euroslavica

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    FF UK

  • Datum konání akce

    15. 8. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku