Is the contemporary English lesson communicative?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00054489" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00054489 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Je súčasná hodina anglického jazyka komunikatívne komunikatívna?
Popis výsledku v původním jazyce
V súvislosti s implementáciou novej maturity v slovenských stredných školách, predovšetkým jej ústnej časti, sa autorka zamýšľa nad rôznymi vymedzeniami komunikatívnej kompetencie žiaka, na ktorú sa súčasné vyučovanie anglického jazyka orientuje. Autorkazdôrazňuje, že je žiadúce, aby učiteľ anglického jazyka počas vyučovacej hodiny dokázal vo svojom prehovore uplatňovať špecifiká a črty komunikatívnosti, vychádzajúce z tzv. autentickej cudzojazyčnej komunikácie, čím by do špecifického prostredia školskej triedy vniesol priblíženie sa komunikácii v reálnej životnej situácii, na ktorú by cudzojazyčné vyučovanie malo žiaka efektívne pripraviť.
Název v anglickém jazyce
Is the contemporary English lesson communicative?
Popis výsledku anglicky
With regard to the implementation of New Maturita into Slovak grammar schools, particularly its oral part, the author deals with various definitions of student?s communicative competence, on which contemporary English language teaching is focused. The author emphasizes the fact that it is advisable so that an English teacher can apply in his/her speech such communicative features which correspond with the authentic communication in a foreign language. Thus s/he would be able to bring the classroom communication closer to the real life situation for which the student should be trained during the foreign language teaching process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogická komunikace v didaktických, sociálních a filozofických souvislostech
ISBN
978-80-7435-016-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
232
Strana od-do
165-170
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—