Modern language teaching methods at the Faculty of Transporation Sciences of the Czech Technical University FD CVUT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10362256" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10362256 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
SOVREMENNYE NAPRAVLENIJa OBUČENIJa INOSTRANNYM JaZYKAM NA TRANSPORTNOM FAKULTETE PRAŽSKOGO POLITEChNIČESKOGO UNIVERSITETA (FD ČVUT)
Popis výsledku v původním jazyce
V nastojaščee vremja na FD ČVUT vse studenty obučajutsja dvum jazykam. Obučenie vedetsja posledovatelno, snačala odin vybrannyj jazyk, potom drugoj, pričem odnim iz dvuch objazatelno dolžen byt anglijskij, kotoryj možet byt kak pervym, tak i vtorym jazykom po vyboru studenta. Kak otmečajut sami učaščiesja, process zabyvanija jazyka za vremja, kogda oni im ne zanimajutsja, očen bystr, pričem eto osobenno kasaetsja novogo jazyka ili jazyka, kotorym student vladeet chuže. Pri etom priblizitelno polovina učaščichsja znaet anglijskij jazyk na urovne V2 i vyše, poetomu oni mogli by obučatsja sledujuščemu inostrannomu jazyku na anglijskom. Čast studentov, obučajuščichsja na fakultete, - eto inostrancy, dlja kotorych rodnym ili vtorym rodnym javljaetsja russkij. Odnako obučenie anglijskomu jazyku na osnove češskogo dlja etich studentov zatrudnitelno. Naši eksperimenty pomogajut razrešit problemu obučenija vsech studentov fakulteta odnovremenno dvum i bolee jazykam s podborom optimalnych putej razrešenija individualnych problem.
Název v anglickém jazyce
Modern language teaching methods at the Faculty of Transporation Sciences of the Czech Technical University FD CVUT
Popis výsledku anglicky
All students of FT ČVUT currently study two foreign languages. The training is carried out consistently, the first one comes in the beginning, then another language is selected, one of the two must be English, which may be both the first and the second language of the student's choice. As noted by the students themselves, the process of forgetting the language while they are not engaged, is very fast, especially for a new language or the one with the lower level of knowledge. It is possible to tell that about half of our students knows English at the level B2 and better, so they could study the next foreign language in English. Part of the students studying at the FD are foreigners, for whom the mother or second mother tongue is Russian, however studying English on the basis of the Czech is a big problem for them. Our experiments have helped to solve the problem of teaching all students simultaneously two or more languages with the selection of optimal solutions to individual problems.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů