Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-listening Stage and Teaching Listening from the Adult Learner's Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10131067" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10131067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-listening Stage and Teaching Listening from the Adult Learner's Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since the beginning of Communicative Language Teaching we have taken for granted that teaching listening comprehension should be an integral part of every general English course and that a listening session in the classroom should consist of three stages: 1. pre-listening, 2. while-listening and 3. post-listening. However, how often do we teach listening specifically? Do we know what exactly happens in each stage? Is the pre-listening stage useful for all proficiency levels? Should we use the same pre-listening techniques for higher and lower proficiency levels? We decided to ask the students in our face-to-face courses in the Department of Language Studies about their experiences, opinions and attitudes to teaching/learning listening comprehension atA1-B1 levels (CEFR), with a focus on the pre-listening stage. The research dealt with the specific teaching/learning context of the Czech Republic, where English is taught as a foreign language. In 2012, an online questionnaire survey was

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-listening Stage and Teaching Listening from the Adult Learner's Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Since the beginning of Communicative Language Teaching we have taken for granted that teaching listening comprehension should be an integral part of every general English course and that a listening session in the classroom should consist of three stages: 1. pre-listening, 2. while-listening and 3. post-listening. However, how often do we teach listening specifically? Do we know what exactly happens in each stage? Is the pre-listening stage useful for all proficiency levels? Should we use the same pre-listening techniques for higher and lower proficiency levels? We decided to ask the students in our face-to-face courses in the Department of Language Studies about their experiences, opinions and attitudes to teaching/learning listening comprehension atA1-B1 levels (CEFR), with a focus on the pre-listening stage. The research dealt with the specific teaching/learning context of the Czech Republic, where English is taught as a foreign language. In 2012, an online questionnaire survey was

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů