Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usefulness of the Pre-listening Stage from the Adult Learner's Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F14%3A00441839" target="_blank" >RIV/68378092:_____/14:00441839 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usefulness of the Pre-listening Stage from the Adult Learner's Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The pre-listening stage has been an integral part of listening instruction since the beginning of CLT. However, some controversial issues have been recently raised. For example, teachers are sometimes suspected to spend too much time on pre-listening (Field 2008) or the usefulness of pre-viewed comprehension questions in testing listening is challenged (Sherman 1997). Moreover, adult students? listening needs and their perception of listening instruction have not been sufficiently researched (Graham 2006). At the Department of Language Studies at the Academy of Sciences of the Czech Republic in Prague, an online survey has been carried out with 374 adult EFL students in order to learn about their opinions, attitudes, and needs regarding learning and teaching listening in the language classroom. The results confirm that pre-listening is considered "definitely useful" by the majority of the students. The most efficient pre-listening techniques are regarded the techniques that focus on le

  • Název v anglickém jazyce

    Usefulness of the Pre-listening Stage from the Adult Learner's Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The pre-listening stage has been an integral part of listening instruction since the beginning of CLT. However, some controversial issues have been recently raised. For example, teachers are sometimes suspected to spend too much time on pre-listening (Field 2008) or the usefulness of pre-viewed comprehension questions in testing listening is challenged (Sherman 1997). Moreover, adult students? listening needs and their perception of listening instruction have not been sufficiently researched (Graham 2006). At the Department of Language Studies at the Academy of Sciences of the Czech Republic in Prague, an online survey has been carried out with 374 adult EFL students in order to learn about their opinions, attitudes, and needs regarding learning and teaching listening in the language classroom. The results confirm that pre-listening is considered "definitely useful" by the majority of the students. The most efficient pre-listening techniques are regarded the techniques that focus on le

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ELT: Harmony and Diversity

  • ISBN

    978-1-4438-5506-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    207-222

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars

  • Místo vydání

    Newcastle

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    25. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku