(Ne)účast dospělých ve vzdělávání jako výsledek individuálních strategií sociálně zakotvených jednotlivců
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10131854" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10131854 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/310/428" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/310/428</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-1-9" target="_blank" >10.5817/SP2012-1-9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
(Ne)účast dospělých ve vzdělávání jako výsledek individuálních strategií sociálně zakotvených jednotlivců
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním postupem uplatněným v tomto textu je práce s reprezentativními příklady studií, jež se věnují tématu nerovností v účasti dospělých ve vzdělávání, zejména s ohledem na jejich sociální podmíněnost a dopady. Poukázáno je rovněž na politické, kulturní a psychologické souvislosti důvodů (ne)účasti dospělých ve vzdělávání. Text dospívá k náznakům toho, co by měly zohledňovat veřejné politiky orientované na cíl zvýšení participace dospělých ve vzdělávání. Mimo to jsou zohledněny obecnější příspěvky k úvahám o směřování výzkumu ve společenských vědách.
Název v anglickém jazyce
(Non-)participation of Adults in Education as a Result of Individual Strategies of Socially Anchored Individuals
Popis výsledku anglicky
The main procedure applied in this article is a survey of representative studies dealing with unequal participation of adults in education, especially in view of its social conditionality and impacts. Further the text focuses on political, cultural and psychological contexts of reasons for adults' (non-)particiaption in education. The text presents a brief outline of what should be considered by public policies aimed at increasing the participation of adults in education. Some general remarks about theimportance of research in the social sciences are taken into concideration.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia peadagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
149-161
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—