Lidské zdroje, celoživotní učení a vzdělávání v pracovním a profesním kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00016545" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00016545 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lidské zdroje, celoživotní učení a vzdělávání v pracovním a profesním kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumy vážící se k otázkám vzdělávání dospělých v České republice v poslední době ukazují, že pracovní a profesní kontext je rozhodující determinantou motivace a participace na vzdělávání. Text tyto kontextuální proměnné rekapituluje a pojmenovává sílujejich vlivu na participaci dospělých na vzdělávání obecně na příkladu neformálního vzdělávání, a také ukazuje, jak se tyto vlivy mohou lišit u specifických skupin dospělých určených vzděláním, profesním zařazením, sektorem působení a pod. Empirická složka textu je založena na datech získaných dotazníkovým šetřením realizovaným v rámci projektu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje (MPSV ČR).
Název v anglickém jazyce
Human resources, lifelong learning and education in work-related and occupational context
Popis výsledku anglicky
Recent research concerning adult education in the Czech Republic has shown that the crucial factor determinig motivation and participation in eduacation among adults is their job-related and occupational context. The text reviews the main variables of this context, also trying to idntify the strength of their impact on general adult participation in education on the example of non-formal education. It also shows how this impact may differ for specific groups of adult population defined by achieved levelof aducation, work position, occupational sector etc. The author relates some asúects of this variability to the broader social and economic situation in Czech Republic and to important conceptual and developmental documents with both local and international validity. The empirical component of the text is based on data from a questionnaire survey completed as part of the project "Adult Education in Different Stages of the Life Cycle: priorities, opportunities and potential for dev
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J017%2F04-DP2" target="_blank" >1J017/04-DP2: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, řada pedagogická
ISSN
1211-6971
e-ISSN
—
Svazek periodika
2006
Číslo periodika v rámci svazku
U 11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
27-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—