Emotions as an Aspect of Social Cognition
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10133142" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10133142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Emócie ako aspekt sociálneho uvažovania
Popis výsledku v původním jazyce
Štúdium sociálneho uvažovania skúma a definuje aspekty chápania ľudskej mysle z pohľadu porozumenia mentálnych stavov. Vývoj sociálneho uvažovania pozostáva z postupného dozrievania porozumenia mentálnych stavov-ako zámerov, túžob, presvedčení, či postojov- tvoriace metakognitívne schopnosti vysvetľovania čudského konania a komunikácie. Výskum v tejto oblasti vedy, mimo iného, už roky prispeva k porozumeniu vývojových špecifík a vývinových deficitov a jeho výsledky sú priamo aplikovateľné v oblasti vzdelávania a klinickej intervencie. Príspevok poskytne prierez ontogenézy jednotlivých konceptov sociálneho uvažovania a uvedie emócie ako jeden z jeho dôležitých aspektov. Na príklade výskumu porozumenia nedoslovnému jazyku bude príspevok ilustrovať, ako kriticky prispieva pochopenie emóciám k vysvetľovaniu si zámerov komunikačných partnerov. Príspevok prinesie sériu argumentov k dôležitosti štúdia pragmatiky jazyka a reči ruka v ruke so štúdiom sociálneho porozumenia.
Název v anglickém jazyce
Emotions as an Aspect of Social Cognition
Popis výsledku anglicky
Based on reports from recent experimental studies, this contribution argues for a key role of emotion assessment in the complex task of interpreting an ironic speaker's mind. A correct assessment of the speaker's emotions contributes importantly to the complex understanding of the mind of a speaker using irony to criticize. A correct assessment of the speaker's intended emotions contributes to one's understanding of the mind of a speaker using irony to praise. The paper argues for the significance of bridging research efforts in the domains of the social-cognitive development and pragmatic development to answer questions of larger theoretical importance.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Tělo, smysly, emoce v literatuře; Tělo, smysly, emoce v jazyce
ISBN
978-80-7308-443-1
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
54-60
Počet stran knihy
211
Název nakladatele
FF UK
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—