Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotions as an Aspect of Social Cognition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10133142" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10133142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Emócie ako aspekt sociálneho uvažovania

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Štúdium sociálneho uvažovania skúma a definuje aspekty chápania ľudskej mysle z pohľadu porozumenia mentálnych stavov. Vývoj sociálneho uvažovania pozostáva z postupného dozrievania porozumenia mentálnych stavov-ako zámerov, túžob, presvedčení, či postojov- tvoriace metakognitívne schopnosti vysvetľovania čudského konania a komunikácie. Výskum v tejto oblasti vedy, mimo iného, už roky prispeva k porozumeniu vývojových špecifík a vývinových deficitov a jeho výsledky sú priamo aplikovateľné v oblasti vzdelávania a klinickej intervencie. Príspevok poskytne prierez ontogenézy jednotlivých konceptov sociálneho uvažovania a uvedie emócie ako jeden z jeho dôležitých aspektov. Na príklade výskumu porozumenia nedoslovnému jazyku bude príspevok ilustrovať, ako kriticky prispieva pochopenie emóciám k vysvetľovaniu si zámerov komunikačných partnerov. Príspevok prinesie sériu argumentov k dôležitosti štúdia pragmatiky jazyka a reči ruka v ruke so štúdiom sociálneho porozumenia.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotions as an Aspect of Social Cognition

  • Popis výsledku anglicky

    Based on reports from recent experimental studies, this contribution argues for a key role of emotion assessment in the complex task of interpreting an ironic speaker's mind. A correct assessment of the speaker's emotions contributes importantly to the complex understanding of the mind of a speaker using irony to criticize. A correct assessment of the speaker's intended emotions contributes to one's understanding of the mind of a speaker using irony to praise. The paper argues for the significance of bridging research efforts in the domains of the social-cognitive development and pragmatic development to answer questions of larger theoretical importance.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tělo, smysly, emoce v literatuře; Tělo, smysly, emoce v jazyce

  • ISBN

    978-80-7308-443-1

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    54-60

  • Počet stran knihy

    211

  • Název nakladatele

    FF UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly