Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzory psychické odolnosti v dětských pořadech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10145966" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10145966 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzory psychické odolnosti v dětských pořadech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předškolní věk bývá nazýván také věkem nápodoby. Dítě se pozorováním chování reálných i symbolických osob ve svém prostředí učí, jak se chovat v nejrůznějších situacích. Představíme si zákonitosti tohoto způsobu učení, které nazýváme observačním učením.Prostřednictvím médií jsou dítěti zprostředkovány převážně symbolické vzory učení. Na příkladech filmů, pořadů a seriálů pro předškolní děti si ukážeme, jak přemýšlet o jejich významu pro rozvoj psychické odolnosti. Jde o to, jakým vzorem jsou identifikační postavy příběhu pro řešení problémových situací. Za optimální považujeme, pokud postava volí konstruktivní strategiePříkladem pořadů, které můžeme z tohoto pohledu doporučit, je seriál Bořek stavitel, z filmů Hledá se Nemo a z dětských pořadů Sezame,otevři se.

  • Název v anglickém jazyce

    Models of psychical resistance in TV

  • Popis výsledku anglicky

    Preschool age is also called the age of imitation. A child is observing the behavior of real and symbolic models in its environment, learns how to behave in various situations. We introduce the principles of observational learning. Through the media thechild gets a lot of symbolic models. The examples of movies, shows and series for preschoolers will show you how to think about their importance for the development of resilience. It's about how the model are identifiable characters in the story for problem solving. We consider as optimal, when the hero in the story chooses constructive strategies of problem solving. We can recommend the series Bob the Builder, the film Finding Nemo and children's show Sesame Street.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-28254S" target="_blank" >GA13-28254S: Tranzitorní momenty v životní dráze dítěte a dospívajícího</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů