Vzory psychické odolnosti v dětských pořadech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10145966" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10145966 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzory psychické odolnosti v dětských pořadech
Popis výsledku v původním jazyce
Předškolní věk bývá nazýván také věkem nápodoby. Dítě se pozorováním chování reálných i symbolických osob ve svém prostředí učí, jak se chovat v nejrůznějších situacích. Představíme si zákonitosti tohoto způsobu učení, které nazýváme observačním učením.Prostřednictvím médií jsou dítěti zprostředkovány převážně symbolické vzory učení. Na příkladech filmů, pořadů a seriálů pro předškolní děti si ukážeme, jak přemýšlet o jejich významu pro rozvoj psychické odolnosti. Jde o to, jakým vzorem jsou identifikační postavy příběhu pro řešení problémových situací. Za optimální považujeme, pokud postava volí konstruktivní strategiePříkladem pořadů, které můžeme z tohoto pohledu doporučit, je seriál Bořek stavitel, z filmů Hledá se Nemo a z dětských pořadů Sezame,otevři se.
Název v anglickém jazyce
Models of psychical resistance in TV
Popis výsledku anglicky
Preschool age is also called the age of imitation. A child is observing the behavior of real and symbolic models in its environment, learns how to behave in various situations. We introduce the principles of observational learning. Through the media thechild gets a lot of symbolic models. The examples of movies, shows and series for preschoolers will show you how to think about their importance for the development of resilience. It's about how the model are identifiable characters in the story for problem solving. We consider as optimal, when the hero in the story chooses constructive strategies of problem solving. We can recommend the series Bob the Builder, the film Finding Nemo and children's show Sesame Street.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-28254S" target="_blank" >GA13-28254S: Tranzitorní momenty v životní dráze dítěte a dospívajícího</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů